A revoluționat viața părinților lansând căruciorul Yoyo, în 2012. Astăzi vrea să revoluționeze viața bicicliștilor urbani cu Bastille. Marca Brompton a devenit regina bicicletelor pliabile, iar Gilles Henry vrea să devină împăratul unei noi generații de biciclete pliabile dar... cu roți mari.
„Brompton este o bicicletă superbă, dar pentru un oraș cu pavaj sau pentru cei care nu vor o bicicletă cu roți mici, trebuie să oferim o alternativă”, spune omul de afaceri. De șase ani, bărbatul care, împreună cu partenerii săi de la Babyzen, a vândut peste două milioane de cărucioare Yoyo, al cărui succes este legat de ușurința cu care se pliază (brevetul său), lucrează la proiectul Bastille care acum devine realitate.
„La cărucioare, nu se mai inovase nimic, pe linie de pliere, de patru decenii. Cu ciclismul e puțin la fel... dar este mai complicat să pliezi o bicicletă decât un cărucior”, subliniază Gilles Henry. „Pentru a ușura plierea, cel mai simplu lucru este să facem compromisuri, dar în detrimentul calității, a stabilității sau fluidității”, explică el.
Pariu industrial
La fel de simplu de pliat, cât și de desfășurat, această bicicletă trebuie să răspundă nevoilor orășenilor care nu vor să-și lase bicicleta în stradă de teamă să nu le fie furată. O poți urca în tren fără mari probleme pentru ceilalți călători, iar acasă o poți ascunde chiar după ușă sau într-o debara. Nu ocupă mult spațiu.
Pentru a reuși în ceea ce rămâne un pariu industrial și comercial, Gilles Henry s-a bazat pe Julien Leyreloup, expertul în biciclete de ultimă generație de la Cycles Victoires, și pe Quentin Bernard, co-fondator și director general al Devialet, unde s-a angajat în urmă cu zece ani.
Bastille va fi vândută fie online, fie în magazine specializate, unde se poate face o demonstrație și poate fi asigurată întreținerea. Vândută cu 2.590 de euro (față de 1.500 până la aproximativ 2.500 de euro, în cazul Brompton), această bicicletă va putea beneficia de o subvenție din partea statului de câteva sute de euro.
10 milioane strânse
Pentru a finanța această aventură, Gilles Henry, a strâns 10 milioane de euro din fondurile Eutopia și Ankaa Ventures, fonduri la care a adăugat propriile sale economii. Suficient pentru a permite dezvoltarea produsului, depunerea brevetelor, construcția mărcii și investiția pe partea industrială.
Pentru a asambla bicicleta în Franța, Gilles Henry a apelat la firma Expliseat, producător de scaune pentru avioane, care va fi subcontractantul său industrial în fabrica sa din Angers. De montaj, la Aube, se va ocupa Cycleurope, un asamblator de biciclete.
„Vom merge pas cu pas. Începem cu o bicicletă vândută într-o țară. Așteptăm reacții, sugestii. Dacă va fi cazul, vom îmbunătăți, vom modifica, într-un cuvânt, ne vom adapta nevoilor clienților. După care ne vom încerca norocul în alte țări europene, apoi în restul lumii”, a spus el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.