Întreținerea se stabilește în funcție de numărul persoanelor, numărul camerelor, apa consumată, căldură, etc. Pe lângă acestea mai trebuie plătite și contribuțiile comune, precum curățenia, diverse reparații, etc.
Locatarii pot afla în mai multe feluri dacă suma pe care o plătesc este una corectă. Una din metode este cea de a cere administratorului sau președintelui informații despre modul în care aceștia calculează întreținerea. Acest drept este stabilit prin legea 196/2018.
Pe de altă parte, aceeași lege stipulează că asociația este oblihgată să afișeze public toate informațiile și documentele legate de venituri și cheltuieli.
Citește și: Impozit pe teren. Cine NU trebuie să plătească
În cazul în care solicitările sunt refuzate, locatarii se pot adresa cenzorului și în ultimă instanță primăriei locale.
Începând cu toamna anului trecut, asociațiile sunt obligate să dețină un singur cont bancar, care să fie folosit de toată lumea în relația cu asociația, inclusiv pentru plata întreținerii. Din luna septembrie 2018, absolut toți banii asociației de proprietari trebuie să treacă prin contul unic al acesteia. Adică administratorii de bloc nu vor mai putea plăti furnizorii de servicii și produse în numerar, ci doar din contul unic al asociației.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.