Interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice şi trecerea la vehiculele electrice, mai dificilă decât pare

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035 este un plan ambițios astăzi.

Înmatriculările de mașini electrice noi sunt în creștere, piețele estice rămânând în urma celor occidentale. Chiar și având în vedere un decalaj de 10 ani față de obiectivele ambițioase ale oficialilor UE, expertul în automobile de la carVertical Matas Buzelis își împărtășește opiniile asupra problemelor cărora autoritățile nu par să le acorde atenție.

 

Beneficii evidente pentru cei care își permit

 

Pentru 2021, ponderea vehiculelor electrice din toate mașinile inspectate pe platforma de verificare a istoricului a fost de doar 0,2%. Un an mai târziu, s-a dublat la 0,4%, iar în 2023, a crescut la 0,6%. Și chiar dacă cifrele pot părea o picătură în ocean, zeci de mii de vehicule electrice trec prin verificări ale istoricului.

Din ce în ce mai mulți șoferi tind să treacă la vehiculele electrice. Întreținerea și costurile de rulare sunt lucrurile care îi motivează pe aceștia. Deși valorile reziduale ale mașinilor electrice sunt îngrijorătoare, vehiculele electrice sunt mai ușor de deținut, deoarece sunt mai puțin predispuse la defecțiuni și necesită mai puțină întreținere, nefiind necesară schimbarea diferitelor fluide și filtre la fiecare 30 de mii de kilometri.

Îți ia mult să te obișnuiești cu reîncărcarea, dar șoferii care și-au dezvoltat cu succes obiceiurile de încărcare a bateriei le consideră mult mai convenabile decât realimentarea. De obicei, își încarcă vehiculele noaptea și doar la ocazii foarte rare folosesc încărcătoarele publice.

 

Infrastructura este problema

 

Cu toate acestea, chiar dacă șoferii își pot permite un vehicul electric, nu înseamnă neapărat că vor fi bine să trăiască cu el. Persoanele care nu dețin încărcătoare sau fără un punct de încărcare pe care l-ar putea folosi în timpul orelor de lucru se vor confrunta cu neplăceri, deoarece utilizarea încărcătoarelor publice nu este la fel de ușoară precum alimentarea cu combustibil în prezent.

Nu numai că durează mult mai mult timp decât alimentarea cu benzină sau motorină, dar de obicei necesită instalarea unor aplicații desemnate care sunt vitale pentru încărcătoare. Nici măcar nu este aproape de procesul cu care sunt obișnuiți șoferii atunci când vine vorba de realimentare, deoarece nu există o practică de genul „umpleți apoi plătiți”.

Mai mult, în timp ce vehiculele electrice sunt foarte eficiente în orașe și medii în care frânarea constantă este inevitabilă, acestea nu sunt la fel de capabile pe autostrăzi și drumuri de legătură. Viteza și rezistența aerodinamică sunt direct proporționale, adică dacă viteza este mărită de două ori, rezistența este mărită de patru ori. Acest lucru reduce autonomia și reduce viteza de croazieră cu o marjă vizibilă, făcând vehiculele electrice departe de a fi ideale pentru călătorii mai lungi.

 

Probleme la care mulți nu se gândesc

 

Dar cele mai mari probleme sunt cele despre care doar câțiva vorbesc. În primul rând, unele zone de parcare pe mai multe niveluri nu au fost proiectate pentru mașini la fel de grele precum vehiculele electrice. Bateriile grele înseamnă, de obicei, că vehiculele electrice sunt foarte grele, iar unele facilități, cum ar fi parcările cu mai multe niveluri sau podurile, pot necesita revizuire și reevaluare de către autorități.

Mai mult, există incertitudini și cu privire la siguranța vehiculelor electrice. Deoarece bateriile captează cantități mari de energie, flăcările sunt extrem de greu de stins în caz de incendiu. Până acum, pompierii au dificultăți în stingerea vehiculelor electrice cu baterii de capacitate mai mare. Devine și mai extrem dacă un vehicul electric ia foc în parcarea subterană, de exemplu, sub blocuri.

Ceea ce aduce și mai multe întrebări asupra viitorului vehiculelor electrice este starea acestora la 20 de ani de la fabricare. În zilele noastre, există o selecție destul de mare de mașini electrice uzate, dar în 10 ani vor exista vehicule electrice mai vechi. Cât de valoroase vor fi ele pe piața mașinilor second hand cu bateriile care le-au epuizat deja viața?

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 468834.01RON
1 ETH = 15978.57RON
1 LTC = 427.32RON
1 XRP = 6.60RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel