Publicitate
Răspunsurile la întrebările formulate în SearchGPT vor integra elemente ale modelului său AI generativ GPT-4, dar și informații colectate direct de pe internet. Un anunț care a făcut ca acțiunile Alphabet, compania-mamă a Google, să scadă pe bursă.
Informații de pe internet
Este vorba de un motor de căutare, testat în prezent de OpenAI cu ajutorul unui grup restrâns de utilizatori, caracteristică pe care start-upul intenționează să o integreze în ChatGPT și care l-ar poziționa ca un concurent al Google, care nu mai poate fi ignorat. Răspunsurile la întrebările formulate în SearchGPT, denumirea motorului, vor integra elemente ale modelului său de inteligență artificială generativă (AI) GPT-4, dar și informații colectate direct de pe internet.
Linkuri către terțe site-uri
Spre deosebire de ChatGPT, care produce răspunsuri scrise fără alte referințe, SearchGPT oferă și link-uri către terțe site-uri, care au servit drept sursă. În acest fel, este similar cu AI Overviews, un motor de căutare de nouă generație prezentat la jumătatea lunii mai de Google, care funcționează după un principiu similar.
SearchGPT „este conceput pentru a-i ajuta pe utilizatori să se conecteze cu creatorii de conținut, citând în mod vizibil și incluzând link-uri” către site-uri, a declarat OpenAI într-o prezentare postată online.
Nu poate supraviețui singur
Start-up-ul spune că a format parteneriate cu editorii de conținut, ceea ce le permite, printre altele, să aleagă modul în care apar într-un răspuns la o interogare. OpenAI specifică că site-urile pot fi menționate de SearchGPT chiar dacă proprietarii lor refuză să permită folsosirea conținutului lor pentru a dezvolta interfețe AI generative precum ChatGPT. Potrivit grupului, SearchGPT nu este destinat să existe singur dincolo de faza de testare. „Plănuim să integrăm cele mai bune elemente în ChatGPT în viitor”, a spus OpenAI.
Microsoft a eșuat
Oferind acum link-uri și referințe directe, ChatGPT s-ar apropia astfel de Google, a cărui hegemonie rămâne aproape totală pe piața motoarelor de căutare. Deși a adăugat AI generativă motorului său de căutare Bing, datorită parteneriatului cu OpenAI, Microsoft nu a reușit să ia share de la Google.
După lansarea AI Overviews, mulți observatori au fost îngrijorați de faptul că noile motoare de căutare vor include doar câteva link-uri și surse, cu riscul de a slăbi întregul rest al ecosistemului. Deja afectată de rezultatele trimestriale considerate insuficiente, acțiunea Alphabet, compania-mamă a Google, a reacționat prost la anunțul OpenAI și a pierdut 2,99% la Bursa din New York, după ce miercuri scăzuse deja cu mai mult cu 5%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.