„Sunt deja șapte ani de când suntem, înainte de toate, o companie de inteligență artificială și am ajuns într-un punct de cotitură”, a declarat Sundar Pichai, șeful Google, adresându-se miilor de oameni adunați în amfiteatrul grupului cu sediul în Mountain View, în California. „De ceva timp, realizăm produse considerabil mai utile grație inteligenței artificiale generative, urmând o abordare îndrăzneață și responsabilă”, a adăugat el.
De fapt, lansarea, în noiembrie anul trecut, a interfeței ChatGPT – concepută de startup-ul californian OpenAI, finanțat în principal de Microsoft – a lansat o cursă frenetică pentru AI generativă, între entuziasm exuberant și îngrijorări apocaliptice. Google a răspuns cu propria interfață, Bard, deschisă publicului la sfârșitul lunii martie. Miercuri, compania a anunțat că chatbot-ul este acum disponibil în limba engleză în 180 de țări din întreaga lume.
Chatbot-ul va putea conversa în curând în 40 de limbi și trebuie să devină multimedia, adică să poată integra imagini în întrebările utilizatorilor de internet și în răspunsurile acestuia.
Rivalitate
Numărul unu mondial în publicitate digitală a arătat și modul în care cercetarea online se va schimba treptat, cu răspunsuri scrise la întrebările internauților deasupra link-urilor tradiționale și posibilitatea de a face schimb cu interfața, cerând, spre exemplu, un plus de detalii.
Noul Google ar trebui să apară în următoarele câteva săptămâni, compania lansând o listă de așteptare pe care doritorii se pote înregistra. Grupul californian dezvoltă și extensii Bard, astfel încât utilizatorii să poată interacționa cu robotul direct din aplicația de cartografiere Maps, căsuța poștală Gmail sau procesorul de text online Docs.
Nu sunt uitați nici clienții activităților Google în cloud, cu instrumente pentru companiile care doresc să își proiecteze propriile instrumente generative bazate pe AI (căutare, chatbot, etc.) pentru aplicațiile lor, cu propriile date.
Microsoft a făcut recent anunțuri similare. Firma IT integrase deja ChatGPT în motorul său de căutare Bing și l-a deschis complet publicului larg săptămâna trecută, relansând astfel acest portal până acum neglijabil în comparație cu Google.
Fascinant
Google a prezentat miercuri PaLM 2, noua versiune mai avansată a modelului său de limbaj, acești algoritmi care au învățat munți de date și care fac posibilă crearea de roboți conversaționali precum ChatGPT sau Bard. „A permis o mulțime de îmbunătățiri în Bard în ultimele două luni, în ceea ce privește matematica, logica, abilitățile de raționament și chiar codificarea și corectarea codului”, a declarat managerul de produs Jack Krawczyk la o conferință de presă.
„Ne aflăm într-un moment fascinant în care decalajul dintre imaginația umană și capacitățile tehnologiei se reduce rapid”, a adăugat el. Dar reușitele firmelor din Silicon Valley este îngrijorătoare, mai ales că OpenAI a lansat în martie GPT-4, un „mare model multimedia (...) la fel de eficient ca oamenii în multe contexte profesionale și academice”.
Șeful start-up-ului, Sam Altman, a explicat că lucrează spre așa-numita inteligență artificială „generală”, adică programe cu abilități cognitive umane. Mulți experți și-au exprimat de atunci temerile, de la dezinformare la înlocuirea locurilor de muncă, mergând până acolo încât au cerut o pauză de șase luni de la cercetare.
Geoffrey Hinton, considerat unul dintre părinții fondatori ai inteligenței artificiale, a declarat pe 3 mai că „amenințarea existențială” pe care o reprezenta AI pentru umanitate este „serioasă și apropiată”, în cadrul unei mese rotunde organizate de Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT). Informaticianul tocmai a părăsit Google, unde a lucrat timp de zece ani, „pentru a putea vorbi liber despre pericolele AI”, a explicat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.