Potrivit cercetării, 77% dintre respondenţi anticipează că inteligenţa artificială va avea o importanţă majoră în definirea afacerii lor în următorii doi ani, iar 64% dintre directorii executivi preconizează că vor adopta în masă inteligenţa artificială, se arată într-un comunicat al EY, remis luni Agerpres.
Fără sfârșit. Așa vor arăta războaiele într-un viitor nu prea îndepărtat
"În ultimii doi ani am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale în instituţii financiare, o tendinţă care este în prezent în ascensiune. Pionieri în adoptarea AI în România au fost acele instituţii financiare care au atins o anumită maturitate organizaţională şi care au reuşit să creeze premisele tehnologice necesare unei adoptări AI prin transformarea digitală a operaţiunilor interne şi a serviciilor către clienţi", a afirmat Aurelia Costache, liderul Departamentului de Asistenţă în afaceri din EY România şi lider pentru Automatizarea Inteligentă în regiunea CESA.
Studiul şi-a propus să evalueze stadiul actual al adoptării inteligenţei artificiale (AI) de către organizaţiile din sectorul serviciilor financiare. Din rândul directorilor executivi chestionaţi, 77% anticipează că AI va avea o importanţă mare sau foarte mare în cadrul organizaţiilor lor în următorii doi ani. În acelaşi timp, 85% dintre respondenţi au implementat deja AI în cadrul organizaţiilor lor şi se aşteaptă ca aceasta să fie utilizată în scenarii noi de business în anii următori. În plus, aproape două treimi (64%) preconizează că vor utiliza AI pentru a genera noi venituri, pentru a automatiza procese, pentru un management mai bun.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.