Publicitate
Compania explică, într-un document intitulat "Planul de dezvoltare a sistemului naţional de transport al gazelor în perioada 2019-2028", motivele care au dus la aceste întârzieri.
"Cu toate eforturile depuse de Transgaz pentru realizarea în termen a proiectului BRUA Faza I, pe parcursul implementării proiectului s-au întâmpinat probleme care, cumulate, afectează implementarea integrală a proiectului în termenul asumat. În principal, cauzele care au dus la înregistrarea întârzierilor sunt survenite din derularea procedurilor de licitaţie, completarea şi îmbunătăţirea cadrului legislativ, identificarea unor situri arheologice, condiţii meteorologice - adverse care s-au manifestat pe perioade lungi de timp, prelungirea negocierilor cu unii proprietari/utilizatori de terenuri, precum şi un număr mare de modificări apărute pe timpul executării lucrărilor", precizează oficialii Transgaz.
Pe 17 iulie, Ministerul Economiei informa, într-un comunicat de presă, că Transgaz a finalizat deja aproape jumătate din conductă, iar cele trei staţii de comprimare sunt gata în proporţie de 80-90%.
"În cadrul proiectului BRUA-Faza 1, investiţie de aproximativ 560 milioane de euro, se vor desfăşura lucrări pe teritoriul a 11 judeţe din ţară. Noul gazoduct va avea o lungime totală de 550 km şi o capacitate maximă de 1,5 miliarde de mc/ anual spre Bulgaria şi 4,4 miliarde de mc/ anual spre Ungaria. Până la acest moment au fost finalizaţi 215 km de conductă şi trei staţii de comprimare, după cum urmează: STG Jupa - finalizată, se află în probe tehnologice, punerea în funcţiune va avea loc la 1 octombrie 2019; Podişor - finalizată în proporţie de circa 90%, punerea în funcţiune va avea loc la 1 noiembrie 2019; Bibeşti - finalizată 80%, punerea în funcţiune este estimată pentru data de 17 aprilie 2020", preciza atunci Ministerul Economiei.
Proiectul BRUA constă în construirea unei conducte noi de transport gaze care va conecta Nodul Tehnologic Podişor cu Staţia de Măsurare Gaze Horia pe direcţia Podişor-Corbu-Hurezani-Haţeg-Recaş-Horia. Acest nou coridor vizează diversificarea rutelor de transport gaze naturale din regiunea Mării Caspice înspre Europa Centrală, valorificarea unor noi surse de gaze naturale în perimetrele offshore din Marea Neagră, precum şi valorificarea volumelor de gaze naturale aferente acestor surse pe piaţa românească şi europeană şi posibilitatea curgerii fizice bidirecţionale permanente pe interconectările cu Bulgaria şi Ungaria.
Faza I a proiectului BRUA necesită o investiţie totală de 478,6 milioane de euro, iar termenul estimat de punere în funcţiune şi începere operare este decembrie 2019. UE a acordat un grant de 179 de milioane de euro pentru realizarea conductei.
Statul român, prin Ministerul Economiei, deţine 58,5% din acţiunile Transgaz, iar restul sunt tranzacţionate pe bursă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.