Inspecția Tehnică Periodică se efectuează la intervale regulate, o dată la doi ani în cazul mașinilor de uz personal. Excepție de la această regulă o fac autoturismele mai vechi de 12 ani, care trebuie supuse ITP anual.
Autoritățile dispun, de asemenea, și de alt instrument, altul decât IPT, pentru a se convinge că totul este în regulă cu autorismul oprit. Este vorba despre verificările ofectuate inspectorii Registrului Auto Român (RAR).
Conform Codului rutier, constatarea deficiențelor vehiculelor “se face de către poliția rutieră, iar verificarea stării tehnice a vehiculelor aflate în trafic pe drumurile publice se face de către poliția rutieră, împreună cu instituțiile abilitate de lege”. În practică însă verificarea vehiculelor aflate în trafic se efectuează de echipe mixte ale Poliției și RAR.
Citește și Inspecția tehnică periodică a mașinii. Reguli valabile pentru 2020
Înainte de toate, sunt verificate sistemul de frânare, cel de direcție, instalația electrică de iluminare și semnalizare, anvelopele și suspensia, emisia de noxe. În general, sunt oprite mașinile „care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni”.
Legat de acest subiect, Avocatnet precizează că în cazul în care inspectorii RAR constată defecte la mașinile verificate, polițiștii rutieri aplică amenzi șoferilor acestora, dar, în cazul constatării unor probleme grave la sistemul de frânare, direcție sau depășirea normelor de poluare, polițiștii rutieri rețin și certificatul de înmatriculare a vehiculului, ce poate fi recuperat după remediat după rezolvarea problemelor identificate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.