Potrivit unui comunicat remis Agerpres, victimele sunt alese la întâmplare: unele sunt clienţi ai Companiei Naţionale "Poşta Română", iar alţii nu folosesc serviciile poştale ale CNPR.
Metoda folosită de hakeri în acest nou val de infracţiuni cibernetice este următoarea: de pe un număr de telefon de România, aceştia trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoştinţa faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informaţiile personale sunt incomplete. Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziţie un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser şi apoi să îl deschidă. Odată accesat acest link, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă şi până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranţă). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustraşi rapid de pe card, avertizează Poşta Română.
"În ciuda tuturor acestor acţiuni de phishing, îi asigurăm pe cei care pot deveni ţinta unor astfel de acţiuni că Poşta Română este foarte riguroasă în ceea ce priveşte datele cu caracter personal ale clienţilor ei. De asemenea, compania a activat un sistem complex de protecţie a acestora, pe care îl foloseşte cu succes. Acesta este parte din strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii şi a serviciilor", a precizat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale "Poşta Română".
Semnele unui astfel de atac cibernetic sunt: mesajul conţine unele greşeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele "posta-romana" este scris greşit - fie cu litere dublate, fie cu altă terminaţie în loc de.ro); exprimarea din mesaj este evazivă; linkul oferit spre accesare pare unul neobişnuit sau ridică suspiciuni.
Poşta Română atrage atenţia că operează exclusiv cu site-ul său oficial şi cu pagina de Facebook: www.posta-romana.ro şi www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana. Orice altă variantă de nume de website care ar putea părea oficial şi real nu aparţine companiei şi nu trebuie accesat, precizează Poşta Română.
"Ce trebuie să faceţi dacă primiţi un mesaj suspect: În primul rând, nu acţionaţi impulsiv. Citiţi de mai multe orice mesaj care vă ridică suspiciuni; Nu deschideţi acel mesaj şi îl marcaţi ca spam; Nu accesaţi link-ul; Faceţi sesizare la https://dnsc.ro/contact", se spune în comunicat.
Compania Naţională "Poşta Română" subliniază că nu solicită clienţilor să îi furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.
"Compania Naţională Poşta Română comunică cu publicul prin intermediul adreselor oficiale de e-mail: [email protected] şi [email protected]. În ceea ce priveşte comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt exclusiv mesaje strict informative, prin care clientul este anunţat că i-a sosit coletul la subunitatea poştală aferentă, intervalul orar la care poate ridica trimiterea şi, eventual, dacă sunt taxe de achitat", se mai spune în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.