Se prevede un final al societății care folosește produse de unică folosință. Vedem cum tot mai mult, producătorii încearcă să reducă impactul pe care îl au produsele lor asupra mediului. Acest lucru poate fi văzut în reciclarea plasticului pentru crearea unor produse noi sau crearea unor etichete care pot fi dezlipite ușor, lucru ce ajută reciclarea.
Cândva, ambalajele grele erau sinonime cu calitatea și dezirabilitatea, astăzi consumatorii vor însă ca produsele lor să fie sustenabile, ușoare și reciclabile. Ambalajul sustenabil are o cerere tot mai mare, iar producătorii îmbunătățesc reciclabilitatea produselor.
Companiile de bunuri de consum reproiectează ambalajele existente și se asigură că noile design-uri sunt ecologice. Una dintre strategiile utilizate pe scară largă este „lightweight” - sau reducerea dimensiunii și greutății ambalajului pentru a face produsele mai ușoare la transport, scăzând astfel amprenta de carbon a transportului.
Henkel, de exemplu, a redus grosimea containerului metalic pentru spray-ul său cu păr Taft, economisind peste 15% din materialul și apa utilizate în producție. Compania spune că reproiectarea economisește până la 3.500 de tone de emisii de CO2 și 900.000 de metri cubi de apă în fiecare an.
Trecerea la ambalaje ușoare a determinat, de asemenea, unele companii să înlocuiască recipientele de sticlă cu cele mai ușoare din plastic reciclabil. Unele persoane din industria ambalajelor susțin că plasticul reciclabil a jucat un rol important în sustenabilitate, contribuind la conservarea produselor de la descompunere, acestea fiind în același timp ușoare și flexibile. La polul opus se află cei care s-au concentrat puternic asupra impactului devastator al materialelor plastice de unică folosință, din cauza faptului că deșeurile de plastic își găsesc mereu calea către oceane. Acest lucru a determinat companiile de bunuri de larg consum să reducă utilizarea ambalajelor din plastic și să le facă mai reciclabile.
În timp ce unele dintre aceste schimbări pot părea relativ mici, având în vedere amploarea crizei de mediu care amenință planeta, companiile susțin că această abordare treptată va face o mare diferență în timp. De exemplu, unele sticle de plastic au etichete ce conțin informații despre reciclare. Astfel selecția acestora se poate face mai ușor, lucru ceea ce ajută la reciclare.
Luarea în calcul a reciclabilității în faza de proiectare a produsului este esențială pentru îmbunătățirea durabilității. Pentru a ajuta acest lucru, Henkel a creat un instrument de software numit EasyD4R care le transmite designerilor de produse modul în care ambalajele propuse pentru a fi create, pot fi reciclate. Proiectantul specifică tipul de ambalaj pe care doresc să-l creeze, de exemplu o sticlă Pet, apoi introduce datele în software - greutatea și proporțiile componentelor, materialele de bază și detaliile pentru etichetă și capacul sau sistemul de închidere. Instrumentul de evaluare EasyD4R îi transmite designerului de produs cât de mult din ambalaj poate fi reciclat și, de asemenea, calitatea probabilă a materialului reciclat care va fi produs. Instrumentul folosește criterii din surse precum Plastics Recyclers Europe și a fost aprobat de Institutul Fraunhofer pentru tehnologie de mediu, siguranță și energie.
Lansat la sfârșitul lunii iulie, EasyD4R este disponibil public tuturor celor interesați și a fost descărcat de peste 600 de ori.
Fiecare european produce în medie 170 kg de deșeuri de ambalaje în fiecare an, variind de la 55 kg pentru un locuitor al Croației la 221 kg pentru fiecare german. Aproximativ 41% din aceste ambalaje sunt hârtie și carton, în timp ce plasticul reprezintă 19%, sticlă pentru 19%, lemn pentru 16% și metal pentru 5%.
Mănânci și plătești cu ...gunoiul de acasă
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.