Actul normativ aduce îmbunătățiri semnificative privind reducerea birocrației prin transferul activităților de la Direcția Regim Permise de Conducere și înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) către Regia Autonomă „Registrul Auto Român” (RAR).
Legea creează un cadru unitar și prevede reducerea costurilor și a numărului de deplasări pe care cetățenii sunt nevoiți să le facă pentru înmatricularea și înregistrarea mașinilor, se spune în expunerea de motive a inițiativei legislative.
”Potrivit actului normativ, transferul activităților de înmatriculare trece în competență Ministerului Transporturilor, prin RAR, începând cu dată de 1 ianuarie a anului următor publicării prezenței legi, dar nu mai devreme de 6 luni de la publicarea acesteia. Începând cu această dată, RAR este desemnată că autoritate competență să efectueze activitatea de înmatriculare, radiere și eliberare a autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor. În acest sens, RAR va beneficia din partea Ministerului Afacerilor Interne de accesul la baza de date conținând evidența persoanelor. RAR efectuează activitatea de înmatriculare sau radiere a vehiculelor, de eliberare și evidența a certificatelor de înmatriculare și a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, precum și de eliberare și evidența a autorizației de circulate provizorie sau pentru probe a vehiculelor, prin reprezentanțele sale teritoriale”, explică inițiatorii.
Încă o taxă se poate plăti prin ghiseul.ro
Plata cotizației privind participarea la Tratatul EUCARIS se face în condițiile stabilite prin hotărâre a Guvernului. Plata cotizației privind utilizarea componenței naționale a platformei informatice EUCARIS se face de către RAR. De asemenea, RAR va prelua arhivele, programele informatice și bazele de date aferente activității de înmatriculare a vehiculelor, pe baza de protocoale de predare-preluare, în condițiile legii. În urmă adoptării legii, ministrul transporturilor și infrastructurii va aprobă prin ordin procedura înmatriculării, radierii, eliberării certificatului de înmatriculare și a plăcilor de înmatriculare, a autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor, precum și a anulării înmatriculării, a autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor; formă, dimensiunile și conținutul certificatului de înmatriculare; forma, dimensiunile și conținutul plăcilor de înmatriculare”, se spune în documentul oficial sus-menționat.
”Schimbările vizate de această propunere legislativă vin în întâmpinarea eficientizării administrației din prisma înmatriculării și înregistrării vehiculelor, fiind de bun augur pentru cetățeni eliminarea unor costuri nejustificate. În condițiile actuale, de pandemie, este esențială reducerea birocrației și eliminarea unor drumuri pe care cetățenii le efectuează către DRPCIV, urgentarea adoptării unor măsuri legislative, prin crearea unei structuri mult mai eficiente, precum și simplificarea acțiunilor administrative care privesc această activitate”, conchide expunerea de motive.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.