Acordul este un compromis între țările membre al Uniunii Europene și reprezentanții Parlamentului European. Comisia Europeană a propus inițial un obiectiv de 30%, iar Parlamentul European de 40%.
Anterior, statele membre au convenit în octombrie să susțină o poziție comună, anume -35%. Și acest procentaj a fost negociat îndelung. Germania, susținută de un grup de țări est-europene nu dorea să o reducere mai mare de 30%, în schimb Franța propusese o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 40%. Luxemburg, Olanada și Irlanda s-au numărat și ele printre țările care au cerut o reducere mai amplă.
Acordul privind reducerea cu 37,5%, realizat aseară, va trebui apoi aprobat de guvernele statelor UE și de Parlamentul European.
Citește și: Programul LIFE beneficiază de 243 de milioane de euro. Ce domenii acoperă
Comisarul european pentru politici climatice şi energie, Miguel Arias Canete, şi-a exprimat imediat satisfacţia pentru aceste "obiective ambiţioase". "Succesul de astăzi (luni) este cu atât mai important având în vedere concluziile summitului COP24 de la Katowice de la sfârşitul săptămânii trecute", a declarat el într-un comunicat, citat de Agerpres. "Aceasta arată clar, o dată în plus, angajamentul nostru ferm faţă de Acordul de la Paris", a adăugat comisarul european.
Negociatorii au ajuns la un acord privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 37,5% până în 2030, în raport cu 2021. Executivul european propusese -30%, iar Parlamentul European dorea -40%.
Industria auto s-a mobilizat puternic de-a lungul întregului parcurs legislativ al textului, argumentând că există riscul pierderii de locuri de muncă, notează AFP.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.