Industria navală trebuie să reducă emisiile de carbon, pentru a supraviețui

Olimpia Nicolae |
Data publicării:
Industria navală trebuie să reducă emisiile de carbon, pentru a supraviețui
Industria navală trebuie să reducă emisiile de carbon, pentru a supraviețui

De la telefon la laptopul pe care citești acest articol, până la mașina pe care o conduci, hainele pe care le porți sau mâncarea pe care o consumi, majoritatea bunurilor pe care le folosești au venit de peste mări și țări. Te-ai gândit însă vreodată cât de mult poluează mediul, numai transportul acestor bunuri? 

Conform celei mai recente estimări a Organizației Națiunilor Unite (ONU), cargourile transportă anual 10,7 miliarde de tone de marfă peste oceane. Această industrie este alimentată de combustibili fosili, care se bazează pe transporturile de petrol, gaze și cărbune pentru a își desfășura în continuare activitatea. De fapt, transportul maritim produce 2% până la 3% din emisiile globale de carbon, aceasta fiind una dintre cele mai poluante industrii, informează CNN News.

Reducerea emisiilor de carbon din rândul industriei globale a transportului maritim este absolut necesară - nu putem spera altfel la construirea unei economii durabile fără a lua această măsură. Sub directiva Organizației Maritime Internaționale, parte a ONU, industria maritimă s-a angajat deja să reducă emisiile cu cel puțin 50% până în 2050. Dar sectorul va necesita o schimbare mai radicală în următorul deceniu, dacă vrea „să supraviețuiască”.

Conform unui nou raport al Strategiilor Maritime Internaționale (SMI), tranziția energetică de la combustibilii fosili ar putea afecta companiile de transport maritim dacă acestea nu se adaptează. SMI prezice că petrolierele din întreaga lume vor intra într-o perioadă de scădere dramatică începând cu anul 2025, din cauza scăderii dramatice a cererii de petrol și cărbune, ceea ce va duce la o reducere considerabilă a transporturilor lichid și în vrac. Asta înseamnă că navele construite în 2015 s-ar putea să nu valoreze mai mult decât prețurile metalelor reziduale în doar 10 ani.

Primul pas este recunoașterea problemei, și anume dependența noastră copleșitoare față de petrol, gaz și cărbune. Sursele regenerabile de energie, cum ar fi energia solară și eoliană, în combinație cu eficiența energetică îmbunătățită, sunt deja competitive din punct de vedere al costurilor, potrivit ultimului raport al Agenției Internaționale pentru Energii Regenerabile (IRENA).

Cei de-al doilea pas este asigurarea unor stimulente fiscale pentru a permite companiilor și comunităților să investească în tehnologii ale viitorului, nu în cele din trecut.

Al treilea pas este să ne asigurăm că orașele portuare, companiile private și autoritățile de reglementare lucrează împreună pentru a sprijini această tranziție.

Asta înseamnă stabilirea unui preț al poluării prin crearea unui sistem de impozitare a emisiilor care să facă trecerea de la o economie bazată pe combustibili fosili la una ce se bazează pe surse regenerabile. 

Reducerea emisiilor de carbon din partea industriei navale globale va oferi o sinergie extraordinară cu planurile naționale de acțiune climatică din întreaga lume. Potrivit unui raport al Fondului pentru apărarea mediului, o presiune față de industria navală de a trece de la combustibili sintetici lichizi la energie regenerabilă ar putea stimula investițiile în infrastructurile de energie regenerabilă de până la 5,46 miliarde de euro la nivel mondial, până în 2050.

 

Zeci de companii vor să reducă emisiile de gaze cu efect de seră

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 467027.28RON
1 ETH = 15729.22RON
1 LTC = 420.85RON
1 XRP = 6.76RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17145.02-0.91%
BET-BK3177.97-1.36%
BET-EF924.26-0.55%
BET-FI60386.29-0.45%
BET-NG1213.38-0.51%
BET-TR37810.39-0.92%
BET-TRN36751.47-0.92%
BET-XT1472.24-0.89%
BET-XT-TR3191.65-0.89%
BET-XT-TRN3108.86-0.89%
BETAeRO907.58-1.54%
BETPlus2537.71-0.88%
RTL38066.56-0.63%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel