Publicitate
Unii mari comercianți cu amănuntul încă se chinuie să recupereze ceva din hainele de anul trecut, care ar fi fost vândute deja în vremuri normale. Lanțul britanic Primark, de exemplu, a declarat pentru Reuters că are blocați aproximativ 150 de milioane de lire sterline (205 milioane de dolari) în stocul primăvară / vară 2020 și 200 de milioane de lire sterline în colecțiile toamnă / iarnă.
Compania de consultanța McKinsey spune că valoarea îmbrăcămintei nevândute la nivel mondial, în magazine și depozite, variază între 140-160 miliarde de euro (168-192 miliarde de dolari) - mai mult decât dublul nivelurilor normale.
Marks & Spencer și Hugo Boss au declarat că au făcut comenzi mai mici decât de obicei pentru colecția de primăvară din acest an.
Comercianții cu amănuntul păstrează volume mici și termenele limită, potrivit Ron Frasch, fost președinte la Saks Fifth Avenue, care este acum partener operativ la firma de capital privat Castanea Partners, care lucrează cu o serie de mărci de îmbrăcăminte.
„Majoritatea mărcilor de acum sunt destul de stricte în ceea ce privește transportul, iar factorii sunt foarte stricți. Cred că toată lumea a fost foarte conservatoare în ceea ce privește achizițiile ”, a spus Ron Frasch, fost președinte la Saks Fifth Avenue.
Într-adevăr, agentul de aprovizionare din Hong Kong, Li & Fung, care administrează peste 10.000 de fabrici în 50 de țări pentru comercianții cu amănuntul, inclusiv jucători globali, a declarat pentru Reuters că unii comercianți au solicitat condiții de plată ulterioare, dar au refuzat să ofere detalii.
Măşti chirurgicale româneşti. Ce se întâmplă de la 15 Aprilie
Fabricile de confecții simt cel mai acut durerea
În consecință, durerea curge către marile centre de producție a confecțiilor precum Bangladesh, ale căror economii se bazează pe exporturile de textile. Fabricile se luptă să rămână deschise.
Cincizeci de fabrici chestionate de Asociația producătorilor și exportatorilor de articole de îmbrăcăminte din Bangladesh au declarat că au primit cu 30% mai puține comenzi decât de obicei în acest sezon, întrucât carantinele dinaintea Crăciunului în mare parte a Europei, urmate de o alte astfel de măsuri în ianuarie, au avut un impact nimicitor asupra afacerii.
„Comenzile sosesc de obicei cu trei luni înainte. Dar nu există comenzi pentru luna martie ”, a declarat proprietarul fabricii din Dhaka, Shahidullah Azim, ai cărui clienți includ retaileri nord-americani și europeni.
„Operăm la 25% din capacitate. Am câteva ordine de a conduce fabrica până în februarie. După aceea, nu știu ce ne va rezerva viitorul. Este dificil de spus cum vom supraviețui ".
Miran Ali, care reprezintă Star Network, o alianță a producătorilor din șase țări asiatice, și el însuși deținând patru fabrici în Bangladesh, se confruntă cu probleme similare.
„În acest moment, ar fi trebuit să am comenzi complete până cel puțin în martie și să mă aștept la o altă comandă consistentă pentru toamna / iarna. Peste tot, acest lucru acum se întâmplă lent ”, a declarat Miran Ali pentru Reuters.
„Brandurile cumpără mai puțin de la mai puțini oameni.”
Asif Ashraf, un alt proprietar de fabrică din Dhaka, care fabrică haine pentru comercianții cu amănuntul la nivel mondial, a declarat că este greu de adaptat. „Am produs țesătura și suntem gata să cusem articolele de îmbrăcăminte, dar apoi spun că ordinul este în așteptare.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.