Rusia a fabricat 3.700 de autoturisme în luna mai, cu 97% mai puține decât în aceeași lună a anului trecut, a anunțat miercuri agenția de statistică a țării, Rosstat, citată de Moscow Times.
Producția a fluctuat la începutul anului, cu 95.000 de mașini în ianuarie și 108.000 în februarie, înainte de a se prăbuși la 40.800 de mașini în martie - prima lună completă după ce președintele Vladimir Putin a ordonat trupelor să atace Ucraina.
Rusia a fabricat un total de 268.000 de vehicule între ianuarie și mai anul acesta, mai puțin de jumătate din cantitatea din aceeași perioadă a anului trecut.
Producția de camioane și autobuze în luna mai a scăzut cu aproape 40% și, respectiv, 6,5%, comparativ cu mai 2021.
Industria auto din Rusia are 300.000 de angajați, iar alte 3 milioane de persoane lucrează în industrii conexe.
Doar două din cele 20 de uzine auto au rămas în Rusia după ce marii producători auto au oprit producția și au oprit vânzările din cauza invaziei desfășurate în Ucraina.
Vânzările celei mai populare și accesibile mărci din țară, Lada, s-au prăbușit cu aproape 84% în luna mai, a declarat Asociația Întreprinderilor Europene.
Ministrul Comerțului și Industriei, Denis Manturov, a atribuit creșterea de 30% a prețului pentru vehicule inflației, creșterii costurilor pieselor de schimb și întăririi rublei.
Președintele Vladimir Putin a ordonat luna aceasta o nouă strategie pentru a reduce dependența industriei auto de tehnologia străină și pentru a asigura "competitivitatea globală".
Citește și: Rușii produc autoturisme fără airbag-uri sau ABS. Sancțiunile mușcă adânc în industria auto
Rusia va fi obligată să producă vehicule fără elemente de siguranță de bază, precum airbag-uri și sisteme de frânare antiblocare, pentru a reporni totuși producția locală, potrivit fostului proprietar al celei mai mari fabrici de automobile din țară.
Directorul general al Renault SA, Luca de Meo, a declarat că uzina AvtoVaz, pe care producătorul francez a controlat-o până luna trecută, va trebui să facă compromisuri în ceea ce privește siguranța șoferilor, din cauza lipsei pieselor necesare pentru fabricarea noilor mașini.
"Este deja legal să nu ai ABS, airbaguri" în Rusia, a declarat de Meo miercuri, în cadrul unei conferințe la Paris, referindu-se la tehnologia care împiedică mașinile să derapeze fără control. Rusia "va reveni probabil la specificații pe care nu le mai facem".
De Meo vorbea la o lună după ce Renault a fost de acord să își transfere afacerile din Rusia, în valoare de 2,2 miliarde de euro, către entități de stat pentru o sumă simbolică, în ceea ce a reprezentat o naționalizare declanșată de războiul din Ucraina. AvtoVaz - care produce autoturismele Lada, cea mai bine vândută marcă - a fost preluată de un institut de cercetare auto de stat cunoscut sub numele de NAMI.
AvtoVaz și alți producători străini au oprit producția în lunile care au urmat după ce președintele rus Vladimir Putin a invadat Ucraina, deoarece sancțiunile au redus livrările de piese. Compania rusă a reluat producția pe 8 iunie, a anunțat Tass. Vânzările de mașini în țară s-au prăbușit de la izbucnirea războiului.
De Meo a declarat că sancțiunile comerciale au împiedicat intrarea de componente necesare pentru fabricarea vehiculelor la fabrica AvtoVaz din Togliatti.
"A fost imposibil să operăm ca un producător clasic, așa cum am vrut să o facem și cu nivelul de tehnologie care este bun pentru marca noastră", a declarat directorul general. Citeșe mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.