VDA se aşteaptă ca în 2019 vânzările pe plan mondial să scadă cu 4,1 milioane de vehicule, la 80,1 milioane, în urma declinului din China, cea mai mare piaţă auto globală.
"Concurenţa devine din ce în ce mai dură, turbulenţele din ce în ce mai puternice. Capacitatea de utilizare este în scădere, contractele pentru angajaţii temporari nu sunt reînnoite şi sunt folosite din nou angajările part-time", a afirmat preşedintele VDA, Bernhard Mattes, care a estimat că numărul angajaţilor permanenţi la fabricile auto va scădea probabil şi mai mult.
"Pentru 2019, ne aşteptăm deja la o scădere a numărului de angajaţi, iar tendinţa se va înrăutăţi în 2020", a declarat Mattes.
În 2018, erau 834.000 de angajaţi în industria auto din Germania, cel mai ridicat nivel din 1991.
BMW, investiție de un miliar de euro în Ungaria
Mattes a făcut apel la coaliţia aflată la guvernare în Germania să ajute companiile să facă faţă schimbărilor structurale din industria auto, care includ şi tendinţe ca digitalizarea şi conducerea autonomă.
Şeful VDA a solicitat autorităţilor de la Berlin să reducă impozitul pe profit, costurile cu electricitatea şi cu forţa de muncă şi să facă mai mult pentru a rezolva disputele internaţionale legate de tarifele vamale.
Preşedintele american Donald Trump a ameninţat că va impune taxe vamale de până la 25% pentru maşinile importate din Uniunea Europeană. Dacă vor fi adoptate, aceste măsuri îi vor afecta în primul rând pe producătorii auto germani Volkswagen, BMW şi Daimler, consideră analiştii.
Marţi, secretarul american al Comerţului, Wilbur Ross, a avertizat că o astfel de decizie încă este posibilă, după ce, în mai, Donald Trump a amânat cu şase luni impunerea unor astfel de taxe suplimentare.
Vineri, Daimler a anunţat că va demara un plan de reducere a costurilor care se va traduce prin eliminarea a cel puţin 10.000 de locuri de muncă la nivel mondial până în 2022. Obiectivul producătorului auto german este diminuarea cheltuielilor de personal cu 1,4 miliarde de euro în următorii trei ani. Restructurările includ eliminarea a 10% din poziţiile de management la nivel mondial, ceea ce corespunde unui număr de 1.100 de posturi. În total, Daimler are în prezent 304.000 de angajaţi la nivel mondial.
Şi alţi mari producători auto au anunţat în ultima perioadă planuri care vizează restructurarea personalului. Audi, filială a grupului Volkswagen, a anunţat la începutul săptămânii că intenţionează să elimine 9.500 de locuri de muncă până în anul 2025. Firma mamă Volkswagen intenţionează şi ea să elimine 5.000 de posturi, producătorul de anvelope şi componente auto Continental are în vedere 5.500 de posturi, iar rivalul Bosch peste 2.000 de posturi. De asemenea, constructorul american Ford a anunţat anterior că va elimina 12.000 de locuri de muncă în Europa, dintre care 5.000 numai în Germania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.