'Cred că vorbim de o sumă de peste zece de miliarde de euro de care avem nevoie în total pentru industria auto şi pentru furnizori', a afirmat Stefan Wolf de la VDA la postul public de radio din Germania, înaintea întâlnirii de la Berlin dintre şefii industriei auto şi politicieni.
Volkswagen primește o amendă de 32 milioane dolari în Polonia
Rugat să precizeze cifra exactă, oficialul a adăugat: '10-20 miliarde de euro (11-22 miliarde de dolari)'. Aceşti bani ar urma să fie investiţi în extinderea reţelei de staţii reîncărcare şi în energia regenerabilă, pentru a stimula cererea pentru vehicule electrice. Stefan Wolf a respins acuzaţile conform cărora industria auto germană nu este pregătită pentru noua eră a maşinilor electrice şi a apreciat că plătitorii de taxe din Germania trebuie acum să facă eforturi financiare pentru a recupera decalajul faţă de alte ţări în domeniul vânzărilor de modele electrice.
Guvernul condus de cancelarul Angela Merkel şi producătorii auto germani au convenit în noiembrie să majoreze prima pentru achiziţionarea de automobile electrice, în încercarea de a accelera tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice şi a reduce emisiile poluante. Aşa-numitul 'Bonus de mediu' va fi majorat până la 6.000 de euro pentru fiecare autovehicul electric iar industria auto va continua să suporte jumătate din costuri, a declarat purtătorul de cuvânt al cancelarului Merkel, Steffen Seibert.
Aceste modificări au intrat în vigoare în noiembrie şi vor fi valabile până în 2025, a precizat Bernhard Mattes, preşedintele Asociaţiei Germane a Industriei Auto (VDA).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.