Vânzările Inditex, proprietarul Zara, au crescut cu 7% în primul trimestru al anului, a anunțat miercuri compania, în conformitate cu așteptările analiștilor.
Inditex, care deține, de asemena Pull&Bear, Massimo Dutti și alte mărci, încearcă să se lupte cu concurența intensă a rivalilor precum H&M HMb.ST prin urmărirea și livrarea mai rapidă a tendințelor în modă.
Performanța a reprezentat o încetinire față de acum un an, când a beneficiat de un val de cumpărături post-pandemic, vânzările crescând cu 10,4%, până la 35,9 miliarde de euro, un record istoric pentru companie. Vânzările au crescut în 2023 în toate regiunile geografice și la toate mărcile Inditex și au fost „foarte satisfăcătoare”, atât online, cât și în magazine, a precizat compania.
Compania a depășit concurenții în ultimele trimestre, realizând noi investiții. De asemenea, se confruntă cu o concurență acerbă din partea comercianților cu amănuntul online cu capital chinezesc Shein și Temu, aflați în creștere rapidă.
Cel mai mare retailer de modă din lume listat la bursă a raportat vânzări de 8,15 miliarde de euro în primul trimestru al anului în curs. Asta în comparație cu o prognoză medie a analiștilor de 8,1 miliarde de euro, potrivit unui sondaj LSEG.
Profitul net a crescut cu 11%, la 1,29 miliarde de euro în cele trei luni ale anului, în conformitate cu prognoza medie de 1,3 miliarde de euro a analiștilor, potrivit sondajului LSEG. În primul trimestru al anului trecut, compania a raportat o creștere de 54% a profitului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.