Inditex, retailerul spaniol proprietar al magazinelor Zara, a anunțat miercuri o creștere de 54% a profitului net în perioada februarie-aprilie 2023. Acest rezultat impresionant vine în contextul în care vânzările au continuat să crească într-un ritm susținut, după un an solid în 2022, când compania a reușit să depășească alţi retaileri afectate de inflația ridicată.
Săptămâna trecută, Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a atins pentru prima dată o capitalizare bursieră de peste 100 miliarde de euro. În ciuda presiunilor asupra costurilor, inclusiv o creștere cu 20% a salariilor pentru angajații din magazinele din Spania, compania se străduiește să mențină un nivel competitiv al prețurilor.
Profitul net a ajuns la 1,16 miliarde de euro în perioada februarie-aprilie 2023, în timp ce analiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la 980 milioane de euro.
Vânzările din magazine şi online au urcat cu 13%, la 7,6 miliarde de euro. Excluzând operaţiunile din Rusia, vânzările Inditex în perioada 1 februarie - 13 martie au crescut cu 13,5% faţă de perioada similară din 2022.
Strategia Inditex prevede menţinerea unor preţuri mai ridicate în afara zonei euro. În Statele Unite, Mexic sau Arabia Saudită unele preţuri sunt cu până la 91% mai ridicate decât în Spania.
Cererea mai redusă din SUA, provocată de mediul macroeconomic mai dificil, a fost compensată de vânzările din sudul Europei.
Inditex intenţionează în următorii doi ani să deschidă încă 30 de magazine în Statele Unite.
Pe lângă Zara, Inditex deţine şi lanţurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.