Inspecţia Muncii atenţionează atât angajatorii cât şi angajaţii/lucrătorii că au obligaţia să ia toate măsurile care se impun pentru prevenirea infectării angajaţilor/lucrătorilor cu virusul COVID - 19.
"Angajatorii au obligaţia de a prelucra angajaţii/lucrătorii asupra principalelor măsuri necesar a fi întreprinse: spălarea mâinilor cât mai des posibil cu apă şi săpun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe bază de alcool; utilizarea măştilor de protecţie de către persoanele bolnave; evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infecţii respiratorii acute; evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate; acoperirea gurii, nasului în caz de tuse sau strănut; dezinfectarea periodică a suprafeţelor de contact cu soluţii pe bază de clor sau alcool", se menţionează în comunicat.
Citește și 0800800358 - Linia TELVERDE. Informații utile privind virusul CoVID-19
Totodată, angajatorii trebuie să aibă în vedere dispoziţiile legale conform cărora măsurile privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă nu comportă, în nici o situaţie, obligaţii financiare pentru angajaţi/lucrători.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.