Dar și o premieră absolută la CFR: Un tren IR, a făcut luni, 13 decembrie, sub 2 ore de la Brașov la București. Un adevărat record, potrivit Ministerului Transporturilor.
Este vorba despre trenul IR 1884, din noul Mers al Trenurilor, care circulă fără oprire de la Brașov la București și apoi la Constanța (Tomis Expres).
Pe M 300 București - Brașov, reabilitată doar până la Predeal pentru viteză de 140 km/h, în anul 2015, un tren de probă cu locomotivă Softtronic a mers fără oprire de la București la Brașov în 118 minute.
Din nefericire
"Sigur, ştim foarte bine că de peste 30 de ani infrastructura feroviară şi sistemul feroviar în ansamblul lui a trecut printr-o subfinanţare cronică care desigur că acum se şi vede. Practic, se văd rezultatele acestei lipse de finanţare perpetue din ultimii 30 de ani. Aş putea să vă dau doar un simplu indicator. În anii de dinainte de Revoluţie se făceau între 600 şi 800 de km de reparaţie capitală a suprastructurii căii pe an. Din nefericire, după Revoluţie aceste valori au scăzut foarte tare, chiar au fost doi ani consecutivi, în 2008 şi 2009 în care n-am putut să realizăm niciun kilometru de reparaţie capitală a suprastructurii căii”, spunea Ioan Pintea la evenimentul mai sus menționat.
Citește și Grigore MARE (FNFMCV): Am pierdut bătălia cu drumurile, am pierdut bătălia cu calea ferată
Citește și Roșeanu: Se lucrează la modul de tarifare, astfel încât să se poată cumpăra bilet unic feroviar
"Dacă în ultimii mai bine de 10 ani era o medie de 12 - 14 - 16 kilometri de reînnoire pe an, în 2020 am reuşit să facem vreo 38, iar în 2021 depăşim 100 de kilometri. Sigur, este că puţin, dar dacă menţinem acest trend şi beneficiem de o finanţare corespunzătoare din partea proprietarului infrastructurii, la anul ne propunem să depăşim 200 de kilometri şi probabil în 3, 4 ani ajungem la o medie de 500, 600, 700, poate chiar 800 de km de reînnoire. Doar aşa văd eu un reviriment al infrastructurii feroviare şi cred că al sistemului feroviar pe cale de consecinţă investind şi determinând factorii decidenţi ai statului să îşi întoarcă faţa către calea ferată şi să aloce resursele minimale pentru a investi şi a putea să readucem calea ferată cel puţin la parametrii care existau acum 30 de ani”, a adăugat directorul CFR SA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.