"Peste jumătate dintre respondenţi au puţină sau deloc încredere în aceste site-uri. 59% în cazul IMM-urilor, 58% în cazul persoanelor fizice autorizate şi 62% în cazul persoanelor fizice. În acelaşi timp, au destul de multă încredere sau foarte multă încredere în ele 34% dintre IMM-uri, 33% dintre PFA şi 32% dintre persoanele fizice", a spus Adrian Comănescu, la un seminar organizat la Sinaia de Consiliul Concurenţei şi Consiliul Patronatelor Bancare din România.
Sondajul a fost derulat în perioada iulie - septembrie 2018, menționează Agerpres.
Potrivit lui Comănescu, recomandarea Consiliului Concurenţei ar fi agrearea de către bănci, IFN-uri şi site-uri de comparare a unui format de raportare a informaţiilor referitoare la cele mai utilizate tipuri de produse şi servicii bancare. Aceasta va permite preluarea automată a datelor, precum şi informarea corectă şi precisă a consumatorului.
De asemenea, Adrian Comănescu a declarat că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor are obligaţia de a pune la dispoziţia consumatorilor un site cu acces gratuit unde sunt comparate comisioanele percepute de prestatorii de servicii de plată, însă aceasta nu este încă funcţional. Un document care compara mai multe tipuri de comisioane practicate de bănci a fost publicat pe site-ul ANPC pe 1 octombrie 2018.
Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie sectorială pe piaţa serviciilor bancare de retail în 2016. Aceasta vizează piaţa serviciilor bancare de retail, respectiv cont curent, carduri şi credite. Categoriile de clienţi vizate sunt persoanele fizice, persoanele fizice autorizate şi IMM-urile. Perioada analizată este 2013-2017.
Adrian Comănescu a menţionat că aceasta este o investigaţie de cunoaştere a pieţei şi nu una de încălcare a regulilor de concurenţă şi care poate conduce la amenzi pentru companiile investigate. Investigaţia a avut ca obiective evaluarea aspectelor structurale şi comportamentale, a condiţiilor de concurenţă, precum şi efectul anumitor practici; evaluarea caracteristicilor fiecărui segment de piaţă; cunoaşterea aprofundată a pieţei serviciilor bancare de retail; clarificarea elementelor care ar putea sugera posibilitatea restrângerii sau denaturării concurenţei pe piaţă. Un alt obiectiv este obţinerea de informaţii privind evoluţiile pieţei, precum şi informaţii referitoare la evoluţia serviciilor inovatoare oferite de către bănci.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.