Potrivit unui comunicat al CFR SA, sunt vizate liniile Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și linia cu ecartament normal Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km).
Lucrările de reparații necesare redeschiderii liniei, în lungime totală de 4,7 km, vor fi executate de SRCF Galați, în regie proprie.
Măsura a fost luată, după ce nici la procedura de „negociere directă”, desfășurată vineri, niciunul dintre cei 3 agenți economici, care au depus oferte, nu a fost desemnat câștigător.
Lucrărire au termen de execuție de 60 de zile.
În cadrul lucrărilor vor fi înlocuite traversele necorespunzătoare, materialul mărunt de prindere, va fi completată prisma cu piatra spartă și va fi îndepărtată vegetația pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.
Obiectivul lucrărilor este redeschiderea liniei, implicit relaurea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu CFM (Republica Moldova).
O cale ferată părăsită spre Galați ar putea fi cheia exportului de cereale al Ucrainei
Calea ferată lungă de 20 de kilometri care face legătura între Reni, Ucraina și Galați este de fapt abandonată și a căzut pradă hoților de fiare vechi care au prăduit vreo 12 km de șină.
Se pare că această mică cale ferată cvasipărăsită ar fi soluția împotriva crize alimentare care amenință să cuprindă lumea.
Liderii europeni încearcă cu disperare găsească soluții pentru a scoate cerealele din Ucraina, ale cărei exporturi sunt în mod normal mai mari decât cele ale întregii Uniuni Europene. Rusia, acuzată de Națiunile Unite că poartă un război împotriva securității alimentare globale, a declarat săptămâna trecută că va deschide coridoare maritime pentru a debloca porturi precum Odesa, la Marea Neagră, dacă sancțiunile împotriva țării vor fi ridicate. Cu toate acestea, Ucraina a declarat că este sceptică din cauza preocupărilor legate de securitate, notează Bloomberg.
Rezolvările avute în vedere până acum sunt unele extrem de alambicate și de cele mai multe ori ineficiente. Ideile care au fos tpână acum puse pe tapet au fist de la convoaie de nave escortate până la mutarea a tot ceea ce este posibil pe cale terestră către Marea Baltică. Oficiali din porturi, companii de logistică și din industria agricolă intervievați în întreaga regiune spun că răscolesc hărțile pentru a găsi soluții precum devierea transportului rutier și revitalizarea legăturilor feroviare, cum ar fi cea care leagă Galațiul de Ucraina.
Calea rutieră este una complicată din cauza lipsei de șoferi de camion și de faptul că sovieticii au folosit un ecartament mai mare decât cel european. Potrivit UE, acest lucru a provocat întârzieri de până la 30 de zile la frontiere pentru rutele existente, deoarece mărfurile trebuie transferate pe material rulant compatibil, iar infrastructura vamală este copleșită. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.