Începe licitația pentru singurul aeroport de business din România

DCBusiness Team |
Data publicării:
Bilete de avion gratis pentru turiști. Destinația de lux care-i așteaptă pe români, în 2023
Bilete de avion gratis pentru turiști. Destinația de lux care-i așteaptă pe români, în 2023

Proiectul singurului aeroport internațional de tip business din România a ajuns în stadiul licitațiilor. Autoritățile au anunțat că vineri au scos la licitație studiul de fezabilitate pentru realizarea uriașului proiect.

Potrivit autorităților, vineri au început procedurile de achiziție publică pentru întocmirea tuturor expertizelor tehnice, analizelor și studiilor, inclusiv a studiului de fezabilitate, necesare pentru construirea unui aeroport internațional la Galați.

Acesta va fi primul aeroport din România care va avea ca principală activitatea transportul de marfă. De aceea, viitorul obiectiv va avea o pistă foarte lungă pe care să poată ateriza avioanele de tip cargo și cele de persoane.

„Această investiție va ajuta foarte mult la dezvoltarea întregii regiuni. Mai mult, de aeroport vor beneficia cei care locuiesc în zona Galați-Brăila, Vrancea și în localitățile de frontieră din Republica Moldova. Aeroportul va avea dublă funcțiune, de călători și de transport mărfuri (cargo). De asemenea, se dorește construirea unei piste de 4000 de metri, pe care să poată ateriza orice tip de aeronavă. Ca acest proiect să devină realitate, Consiliul Județean Galați lucrează împreună cu Consiliul Județean Brăila în urma parteneriatului asumat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructură de Transport de Interes Strategic în zona de Est și Sud”, a anunțat, pe Facebook, Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Conform proiectului, aeroportul va fi construit la aproximativ 20 de kilometri de orașele Galați și Brăila, în comuna gălățeană Braniștea. Obiectivul va deservi zona de sud-est a României și cea de sud a Republicii Moldova și va avea o importantă componentă de business prin realizarea unui mare terminal cargo.

Citește și: În timp ce Grindeanu vorbeşte de trenuri pe hidrogen, România are de modernizat peste 1.000 de kilometri de cale ferată

În timp ce Sorin Grindeanu anunţă că România va cumpăra, prin PNRR, trenuri cu hidrogen, infrastructura feroviară a ţării noastre este... la pământ nu doar la propriu ci şi la figurat.

Primele trenuri pe hidrogen din România vor circula, printre altele, spre Pitești, Curtea de Argeș, Târgoviște și Craiova, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Infrastructură încă nu există, dar e „în proiect”. Grindeanu a fost întrebat, luni seara, despre achiziția celor 12 automotoare și pe ce rute vor circula.

„Finanțarea e din PNRR, aproape un miliard de euro și rutele sunt spre aeroport (Otopeni - n.r.), spre Pitești, Curtea de Argeș, Târgoviște și Craiova și mai este tren cu hidrogen în zona Banatului, spre Reșița”, a răspuns ministrul Transporturilor.

Întrebat, mai departe, la Antena 3, dacă avem deja infrastructura pentru aceste trenuri, Grindeanu a răspuns că nu: „sunt în proiect și sunt finanțate prin PNRR. S-a trecut de etapa importantă de avizare în Comitetul Tehnico - Economic al Ministerului Transporturilor”. Ministerul Transporturilor a avizat achiziția a 12 trenuri cu hidrogen.

Între timp... 

România are de modernizat peste o mie de kilometri de infrastructură feroviară, în timp ce Polonia, cu o lungime traseelor feroviare nu cu mult mai mare decât a României, a reuşit să reabiliteze mai mult de 1.500 de kilometri cu fonduri europene, într-un singur exerciţiu bugetar european, arată datele raportului "Să luăm trenul. Renaşterea călătoriilor cu trenul într-o Românie europeană", realizat de Asociaţia 2Celsius, în cadrul proiectului Europe on Rail. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471337.00RON
1 ETH = 15981.97RON
1 LTC = 480.38RON
1 XRP = 7.22RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel