Creşterea încasărilor statului din TVA s-a înjumătăţit în martie, prima lună de război, arată datele privind execuţia bugetară, publicate de Finanţe. Dacă în primele două luni din an încasările din TVA creşteau cu peste 47% an/an, în martie 2022 creşterea a fost de 23%, faţă de martie 2021.
„Din cauza situaţiei din Ucraina sunt întârzieri de aprovizionare şi, nerealizându-se vânzări, nu s-a încasat nici TVA. Această scădere de vânzări pentru că nu am putut aproviziona este cea mai îngrijorătoare. Trebuie să găsim alţi vânzători care să pună în loc ce cumpărăm: oţel-beton, diverse alte materiale feroase şi neferoase”, comentează datele Adrian Benţa, consultant fiscal.
Pe de altă parte, cheltuielile statului au început să crească în martie cu un ritm mai accelerat decât în primele două luni din an. Avansul din martie a fost de 25% pe partea de cheltuieli totale ale bugetului general consolidat, în vreme ce în perioada ianuarie-februarie 2022 cheltuielile creşteau cu sub 18%.
În aceste condiţii, deficitul bugetar a făcut un salt, de la 9,5 mld. lei la 2 luni din 2022, la 15,7 mld. lei în martie 2022, adică 1,19% din PIB-ul prognozat de 1.315 mld. de lei în 2022. Bugetul statului în 2022 a fost construit pe venituri în valoare de 440 mld. lei, în creştere cu 13% faţă de 2021 şi cheltuieli totale de 517 mld. de lei, în creştere cu 11% faţă de 2021, citează Mediafax.
Citeşte şi: Elena Cristian îl face praf pe ministrul Transporturilor: Mai habarnist decât predecesorii lui. Declarația care-l dă de gol pe Grindeanu
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit despre trenurile viitorului gata să ruleze pe căile ferate din România, care sunt într-o stare mai mult decât critică. Jurnalista Elena Cristian a comentat declarația.
Când eram mică, îmi imaginam adesea căruța vecinului ca fiind o navă spațială. Multă vreme am crezut că asta ține de copilărie și că adulții nu-și pot imagina așa ceva.
Greșit. Astăzi, l-am auzit pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu vorbim despre...locomotive cu hidrogen(care circulă cu 160 km/oră) pe o cale ferată pe care se rulează cu o viteză mult mai mică decât cea de roiectare...Sigur, nu este nimic greșit ca locomotivele viitorului să iasa la plimbare ”la pas” pe calea ferată din România :((((. Greșit este ca al 38-lea ministru al Transporturilor să fie....mai habarnist decât predecesorii săi...
Las mai jos o declarație recentă a unui om cu ani mulți de vechime la CFR. Poate-l inspira pe dl Grindeanu și cumpără...mocănițe...”Am ajuns la performanţa ca trenurile de călători să circule cu 44 km/h, iar mărfarele cu 17 km/h. Deci dacă trimitem un vagon de la Arad până în portul Constanţa, o să facă vreo două săptămâni", a scrie Elena Cristian pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.