Astfel guvernul aprobă declanșarea procedurii de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Secțiunea 1C, subsecțiunea Ogra-Târgu Mureș pe teritoriul localităților Cristești, Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni și Târgu Mureș din județul Mureș" din cadrul obiectivului de investiții "Autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea", situat pe amplasamentul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 729/2015.
Totodată hotărârea aprobă lista cuprinzând imobilele proprietate privată supusă exproprierii pe raza Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni și Târgu Mureș din județul Mureș, proprietarii sau deținătorii acestora, precum și sumele individuale aferente despăgubirilor.
”Sumele individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor, în condițiile legii, pentru imobilele prevăzute la art. I, se încadrează în sumele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 729/2015.”, se spune în documentul aflat pe masa de lucru a Guvernului.
Suprafața totală care face subiectul acestei expropieri este de 2.133.401,00 metri pătrați pentru care statul român va plăti 39.540.043,39 lei.
Prelungirea Ghencea și Doamna Ghica. Nicușor Dan tranșează problema
Licitația pentru lotul Cheţani - Câmpia Turzii
O asociere româno-spaniolă a câştigat contractul pentru construcţia lotului de autostradă Cheţani - Câmpia Turzii, cu suma de 363,79 milioane de lei (fără TVA), a anunţat, luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
"Sectorul de autostradă lipsă dintre Cluj şi Târgu Mureş are de astăzi constructor desemnat! O asociere româno-spaniolă a câştigat contractul pentru lotul Cheţani - Câmpia Turzii. Suma: 363,79 milioane de lei (fără TVA). Are la dispoziţie 3 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lotului de 15,70 km finanţat din fonduri europene. Dacă nu apar contestaţii şi contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 de km dintre municipiile Cluj-Napoca şi Târgu Mureş", declara la sfârșitul lunii ianuarie ministrul.
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ofertantul desemnat câştigător este Asocierea Drum Asfalt SRL - OPR Asfalt SRL - Obras Publicas Y Ragadios SA - Trameco SA - Drumuri Bihor SA.
Durata de garanţie a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.
"Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea contestaţiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire", precizează compania de drumuri.
În septembrie 2021, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţa că trei asocieri de firme au depus oferte pentru proiectarea şi execuţia Lotului 3 Cheţani - Câmpia Turzii - Relicitare al Autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea.
Potrivit sursei citate, până la termenul limită depuseseră oferte următorii agenţi economici: Asocierea Dimex 2000 Company SRL - Alpenside SRL - Explan SRL, Asocierea Drum Asfalt SRL - OPR Asfalt SRL - Obras Publicas y Ragadios SA - Trameco SA - Drumuri Bihor SA, Asocierea Strabag SRL - Geiger Transilvania SRL.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.