După entuziasmul stârnit de această veste a urmat întrebarea dacă infrastructura de transport va putea face față creșterii preconizate a numărului de pasageri. Semnificativ a fost faptul că operatorul național de transport feroviar Deutsche Bahn avertizase deja că cei care se vor urca în tren ar trebui să se abțină de la a lua biciclete începând cu luna iunie, din cauza lipsei de spațiu.
Autoritățile din transportul public din Germania, care gestionează și operează rețelele de călătorie din întreaga țară, au avut puțin timp să se pregătească. "A trebuit să ne adaptăm infrastructura de vânzări și să achiziționăm autobuze, trenuri și personal suplimentar - deși trebuie să spun că acest lucru nu a fost posibil imediat", a declarat Lars Wagner de la Asociația companiilor de transport germane (VDV). Această organizație umbrelă reprezintă peste 600 de autorități de tranzit și companii de transport public din țară.
Botezul de foc
Mulți se așteptau la autobuze și trenuri pline în timpul sărbătorii de Rusalii, la începutul lunii iunie. Și au avut dreptate. Numeroase trenuri regionale cu destinații populare precum Mariea Baltică și a Marea Nordului au fost atât de aglomerate încât pasagerii au trebuit să fie refuzați. Luarea bicicletelor a devenit aproape imposibilă.
Totuși, acest volum de pasageri era în mare parte așteptat, spune Lars Wagner. La urma urmei, Rusaliile sunt o sărbătoare publică și o perioadă în care zeci de persoane călătoresc de obicei prin țară cu autobuzul și trenul în fiecare an și s-a anticipat că mulțimile se vor îndrepta spre destinațiile populare de vacanță, vor porni în excursii de weekend și vor vizita marile orașe din Germania.
Berlin și Brandenburg au înregistrat, de asemenea, o creștere considerabilă a numărului de pasageri. Trenurile care au plecat spre coasta baltică și alte destinații populare de weekend au fost foarte aglomerate.
Lipsa personalului de deservire
Abonamentul a atras multe persoane care nu au călătorit niciodată sau foarte rar cu mijloacele de transport în comun să facă o încercare. Legiuitorii au sperat cu siguranță la acest efect.
Cu toate acestea, acest lucru a cauzat un set complet nou de provocări, spune Lars Wagner. Unii dintre acești călători neexperimentați nu știau, de exemplu, cum să se descurce în gări. Acest lucru, spune Wagner, "a provocat întârzieri, deoarece pasagerii dezorientați coborau din tren pe peron încercând să se orienteze, blocând astfel ieșirea sau îmbarcarea altora".
Personalul de serviciu din unele gări i-a ajutat pe călători să se orienteze și să minimizeze întârzierile. "În Köln, am văzut angajați care au ajutat pasagerii să se îmbarce rapid în trenurile aglomerate pentru ca ceilalți să poată urca", spune Dennis Junghans de la Alianța feroviară din Germania, un grup care militează pentru investiții mai mari în infrastructura feroviară a țării. Cu toate acestea, Junghans spune că sunt necesare îmbunătățiri în următoarele săptămâni. El speră să vadă mult mai mult personal de serviciu care să asiste călătorii în principalele noduri de transport din Germania.
Rezultatele vânzărilor sunt solide
Până în prezent, a existat o cerere mare pentru abonamentul de 9 euro al Germaniei. Aproximativ 21 de milioane de bilete au fost vândute între luna mai, când biletul a devenit disponibil, și astăzi, în iulie, potrivit estimărilor VDV. În plus, aproximativ 10 milioane de deținători de abonamente pentru transportul public au primit, de asemenea, abonamentul cu reducere.
Cifrele vânzărilor au depășit așteptările industriei, la fel ca și numărul de pasageri. Deutsche Bahn a raportat o creștere de 10% a numărului de persoane care au luat trenurile regionale în luna iunie a acestui an. Berlin și Brandenburg au înregistrat un impuls și mai mare, cu până la 25% mai mulți pasageri pe anumite rute, potrivit purtătorului de cuvânt al VBB, Radünz. Acest lucru aproape că restabilește numărul total de pasageri la ceea ce era în perioada de dinaintea pandemiei. Într-adevăr, în întreaga Germanie, "biletul de 9 euro ne-a readus aproximativ la nivelul în care eram înainte de COVID", spune Wagner de la VDV.
Care este verdictul?
Radünz spune că permisul de călătorie cu reducere a fost un succes răsunător în Berlin și Brandenburg, unde mulți au ales să ia trenurile și autobuzele în loc să conducă o mașină. El spune că "oamenii au folosit biletul la sfârșit de săptămână, luându-și copiii ", pentru a merge spre nordul Berlinului, Spree Forest și alte destinații.
Dar verdictul lui Wagner este puțin mai nuanțat. Deși este mulțumit de faptul că biletul de 9 euro a încurajat mult mai mulți oameni să folosească transportul public, el critică finanțarea sistemului: "Ministerul Transporturilor oferă 2,5 miliarde de euro pe o perioadă de trei luni pentru a compensa pierderea de venituri cauzată de prețul scăzut în mod artificial al biletelor - și totuși nu au fost puși la dispoziție bani pentru personal suplimentar, autobuze sau trenuri." Având în vedere acest lucru, el nu vede cum ar putea continua în mod fezabil schema după luna august. Cel puțin nu la 9 euro pe bilet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.