Retailerul suedez Hennes & Mauritz AB va începe să își reducă operațiunile din Rusia, după ce și-a oprit toate vânzările în această țară în martie, în urma atacului Rusiei asupra Ucrainei.
Compania cu sediul la Stockholm se așteaptă să înregistreze costuri de 2 miliarde de coroane (190 milioane de dolari) în urma acestui proces, din care aproximativ 1 miliard de coroane vor avea un impact asupra fluxului de numerar, se arată într-un comunicat. Grupul intenționează să redeschidă magazinele fizice din Rusia pentru o perioadă limitată de timp pentru a vinde stocurile rămase.
"După o analiză atentă, considerăm că este imposibil, având în vedere situația actuală, să ne continuăm activitatea în Rusia", a declarat directorul general Helena Helmersson.
Afacerile H&M din Rusia au reprezentat aproximativ 4% din vânzările sale de 199 de miliarde de coroane în ultimul an financiar. Compania operează în această țară din 2009. În martie, șeful departamentului de relații cu investitorii al H&M, Nils Vinge, a declarat că "nu este un secret că Rusia este una dintre cele mai importante piețe de creștere ale companiei".
Suspendarea vânzărilor în Rusia, Belarus și Ucraina a contribuit împreună cu 5 puncte procentuale la o scădere preconizată de 6% a veniturilor luna trecută, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit ultimului raport trimestrial al retailerului.
Acțiunile H&M au scăzut cu până la 1,2% la începutul ședinței de tranzacționare de luni în capitala suedeză.
Citește și: Rusia, atac la adresa companiilor occidentale. A făcut o listă neagră
Liderul de la Kremlin a ieșit joi cu o declarație cel puțin bizară. Vladimir Putin a afirmat că Rusia nu poate exista într-o stare jalnică, umilitoare, dar că își va reveni. Oare cine este de vină?
Este evident că intervenția lui Putin este adresată strict concetățenilor săi, tot mai săraci cu fiecare zi. Rubla nu reușește să-și găsească un punct de echilibru, depreciindu-se până la valori istorice, iar sancțiunile internaționale, fără precedent, blochează, practic, orice șansă de dezvoltare.
Oricum, se pune întrebarea dacă această ieșire la rampă a președintelui rus nu indică, de fapt, o oarecare stare de revoltă în interiorul societății ruse, privată acum de multe dintre micile plăceri ale oricărui om din secolul digitalizării. Vezi acces la rețelele de socializare, posibilitatea de a cumpăra un telefon nou sau chiar urmări un nou film pe Netflix. Pentru că toate, absolut toate companiile occidentale au întors spatele Rusiei după agresiunea din Ucraina.
Dar, până una, alta, Kremlinul pare decis să își pună în aplicare amenințările împotriva companiilor occidentale prezente pe teritoriul său În urmă cu câteva zile, partidul lui Vladimir Putin a cerut naționalizarea companiilor care și-au încetat activitatea în Rusia. Iar ele sunt multe, de la McDonald's la Starbuck's, BP, Ersnt&Young, FedEx, Ikea sau Maersk.
Prin urmare, Rusia a întocmit o listă de 59 de companii occidentale care ar putea fi efectiv naționalizate, potrivit publicației Izvestia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.