Există însă la această oră o categorie de pensionari care nu primesc varianta electronică a talonului de pensie. Pensionarii militari nu beneficiază de această facilitate însă la Senat a fost depusă o propunere legislativă care să rezolve acest neajuns.
Noua reglementare propune ca pensionarii militari să primească talonul de pensie prin mijloace electronice, fie prin e-mail, fie prin portalul fiecărei case sectoriale de pensii dar și posibilitatea primirii talonului de pensie și la o altă adresă decât cea principală din buletin, așa cum se întâmplă acum.
Așadar, propunere vizează modificarea legislației privind pensiile militare de stat, respectiv a Legii 223/2015.
Legea 223/2015 limitează excesiv şi nejustificat informarea beneficiarilor de pensii militare de stat în privinţa documentului de plată a pensiei. Mai mult, normele juridice trebuie interpretate şi aplicate în scopul producerii efectelor juridice pentru care au fost edictate. Or, scopul prevederilor art, 67 din Legea 223/2015 este acela de a asigura informarea pensionarilor în privinţa realizării pensiei, precum şi de a le oferi acestora posibilitatea exercitării unor drepturi pentru a căror valorificare este necesar talonul de pensie în format fizic.
Totodată, sunt numeroase situaţiile în care pensionarii militari încasează pensia în cont curent sau cont de cârd, iar în cazul în care nu sunt găsiţi la domiciliu de către factorii poştali, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele de pensie) se păstrează la oficiul poştal pe o perioadă de 24 de luni, fără a mai fi restituite caselor sectoriale de pensii, în timp ce prin livrarea electronică a acestora, pensionarii militari le pot accesa mai uşor şi mai rapid, explică inițiatorii în expunerea de motive.
BANI: Anunţul momentului pentru PENSIONARII din România
Propunerea legislativă reglementează modalitatea alternativă de transmitere a documentului de plată a pensiei la domiciliul sau la reşedinţa pensionarilor militari ori, după caz, în format electronic, la adresele de email declarate, fa solicitarea scrisă a acestora. Documentul de plată în format electronic va avea aceeaşi valoare juridică ca şi cel livrat în format pe hârtie şi va fi acceptat de către instituţiile care solicită prezentarea acestuia ca dovadă a calităţii de pensionar militar.
Mai mult, inițiatorii spun că transmiterea taloanelor prin intermediul poştei electronice va duce la o utilizare mai eficientă a resurselor umane şi a celor financiare, impactul financiar fiind unul pozitiv, menit să reducă semnificativ costurile aferente transmiterii taloanelor de pensii.
Totodată, modificările şi completările din propunerea legislativă nu presupun obligaţii suplimentare pentru contribuabili sau pentru pensionarii militari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.