Autostrada scufundata se află în lucru la firma românească Spedition UMB, deținută de regele asfaltului Dorinel Umbrărescu. De-a lungul ultimilor ani, sectorul a înregistrat numeroase probleme precum cele de mediu cauzate de prezența liliecilor în peștera Șoimuș sau cele geologice în zona carierei Branișca unde au existat de asemenea alunecări semnificative. Constructorul a montat zeci de coloane gigant din beton ingropate în pământ pentru a opri alunecările însă fără succes.
Astfel de alunecări apar în special din cauza obstinației Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) de a accepta și solicita la licitații deblee înalte, învecinate autostrăzilor, acestea fiind foarte vulnerabile în condiții de precipitații abundente sau când solul este unul argilos. În cazul de față este vorba de realizarea autostrăzii în coasta unul deal cu Mureșul de-o parte și vârful dealului de cealaltă parte.
Acesta este al doileea caz de autostradă scufundată, după ce Lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăştie a fost deschis circulaţiei în anul 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale. Un an mai târziu au apărut probleme care au necesitat demolarea şi reconstrucţia unui sector de 200 de metri. Atunci, contractul cu Salini Impregilo a fost reziliat , fiind reţinută garanţia de aproximativ 60 milioane lei.
Soluțiile de tuneluri, mai complicate tehnic și mai scumpe, dar mai sigure, sunt evitate de către CNAIR. Aceasta deoarece tunelurile ar majora facturile contructorilor obligați astfel să găsească firme capabile să le realizeze tunelurile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.