Compania de consultanţă în domeniul aviaţiei To70 a informat că în 2020 au avut loc 40 de accidente care au implicat avioane comerciale de mari dimensiuni, inclusiv cinci incidente mortale, care s-au soldat cu 299 de victime. Comparativ, în 2019 s-au produs 86 de accidente, dintre care opt mortale, în care şi-au pierdut viaţa 257 de persoane.
To70 a mai anunţat că rata accidentelor fatale în cazul avioanelor de pasageri de mari dimensiuni a fost de 0,27 accidente mortale la un milion de zboruri în 2020, adică o medie de un accident mortal a fiecare 3,7 milioane de zboruri, în creştere faţă de 0,18 accidente mortale la un milion de zboruri în 2019, sau în medie un accident mortal la fiecare 5.58 milioane de zboruri.
Scăderea numărului de incidente mortale în care au fost implicate avioane comerciale de mari dimensiuni a venit pe fondul unei diminuări dramatice a numărului de zboruri cu avionul pe fondul pandemiei de coronavirus. Potrivit Aviation Safety Network, în 2020 numărul de zboruri comerciale înregistrate la nivel mondial au scăzut cu 43%, până la 24,4 milioane.
Covid-19: Cea mai gravă criză cunoscută până acum de industria aerospaţială
Peste jumătate din numărul total al deceselor cuprinse în raportul To70 au fost înregistrate în luna ianuarie 2020, când un avion ucrainean a fost doborât în spaţiul aerian iranian, o tragedie care a provocat decesul a 176 de persoane. Al doilea incident fatal a avut loc în luna mai, când un avion de linie pakistanez s-a prăbuşit, provocând decesul a 98 de persoane.
Cu toate acestea, în ultimele două decenii, decesele în urma accidentelor de aviaţie au scăzut în mod semnificativ, în pofida creşterii numărului curselor aeriene. De exemplu, în anul 2005 au fost înregistrate 1.015 de decese la nivel mondial. În 2017, zborurile de pasageri au înregistrat cel mai sigur sigur an din istoria consemnată la nivel mondial, cu doar 2 accidente mortale în care au fost implicate aeronave turbo-propulsoare regionale şi în care şi-au pierdut viaţa 13 persoane, dar niciun accident mortal în care să fie implicate avioane comerciale de mari dimensiuni.
Aceste cifre nu au luat în calcul accidentele ce au implicat zboruri militare, de instruire, private, cargo şi elicoptere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.