nstituţia federală atrage atenţia că inteligenţa artificială, omniprezentă în viaţa de zi cu zi, poate duce la întărirea prejudecăţilor şi a discriminării, după ce un raport al consiliului de etică a subliniat că abilităţile tehnologice trebuie să extindă dezvoltarea umană, nu să o restrângă.
Sistemele de inteligenţă artificială, scăpate de sub control, pot duce la excluderea consumatorilor de la participarea economică. Pentru a preveni acest lucru, ele trebuie să fie instruite în mod chibzuit, evaluate continuu şi să rămână controlabile - a explicat Christiane Rohleder, secretar de stat în Ministerul Federal pentru Protecţia Consumatorilor, transmite RRA.
Oficialul a amintit că sistemele bazate pe inteligenţă artificială pun tot mai mult stăpânire pe viaţa de zi cu zi a oamenilor, de pildă, în domeniul bancar, atunci când verifică solvabilitatea clienţilor. Consiliul german de etică s-a pronunţat, într-o declaraţie transmisă luni, pentru o limitare strictă a utilizării inteligenţei artificiale. Folosirea ei ar trebui să lărgească orizonturile dezvoltării umane, şi nu să le diminueze, a declarat şefa consiliului.
În ceea priveşte educaţia şcolară, consiliul recomandă ca utilizarea inteligenţei artificiale să nu fie ghidată de viziuni tehnologice, ci mai degrabă orientată către concepte educaţionale de bază. Inteligenţa artificială trebuie să se limiteze la elementele care s-au dovedit a îmbunătăţi abilităţile şi interacţiunile sociale ale elevilor, mai spune consiliul.
În administraţia publică, membrii consiliului de etică recomandă abordări care să protejeze împotriva discriminării şi să prevină respectarea oarbă a recomandărilor maşinilor. Aplicaţiile de inteligenţă artificială nu pot înlocui responsabilitatea şi evaluarea umane, a declarat filozoful Julian Nida-Rümelin, vicepreşedinte al consiliului de etică.
ChatGPT ”are” o opinie privind rezolvarea temelor de către elevi
În acest sens am întrebat chiar ChatGPT dacă este corect ca elevii să folosească aplicația pentru rezolvarea temelor. Acesta este răspunsul dat de aplicație:
”Ca asistent virtual, ChatGPT poate fi o resursă utilă pentru elevi în procesul lor de învățare și rezolvarea temelor, însă nu ar trebui să fie singura sursă de informații sau să fie folosit exclusiv pentru rezolvarea temelor.
Este important ca elevii să înțeleagă materialele de învățare și să își dezvolte abilitățile critice de gândire și de rezolvare a problemelor. În plus, profesorii ar putea să aibă propriile lor așteptări și metode de evaluare, care ar putea să nu se potrivească cu informațiile găsite pe ChatGPT sau cu metoda de rezolvare a problemelor.
Prin urmare, ChatGPT ar putea fi folosit într-un mod complementar, ca o resursă suplimentară de informații sau ca o sursă de inspirație pentru idei și soluții, dar nu ar trebui să fie folosit ca o soluție de tip "copiere și lipire" pentru a evita să învețe materia sau a face munca grea”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.