Întrebat dacă acest lucru va fi posibil din anul 2024, oficialul a spus că nu dar că: ”Noi acum lucrăm la acel program ROId. E o provocare foarte mare ca prin platforma de logare prin platforma ROId, care astăzi are doar o versiune beta, chiar dacă a fost prezentată publicului larg, începând cu anul 2024, în primăvară, să avem cel puțin trei documente care vor putea să fie făcute prin intermediul acestei platforme”.
Bogdan Ivan a dat și exemplul documentelor care vor putea fi procurate online, ”De la reînnoirea documentelor pentru principalele acte, pașaport, permis de conducere, permis de port armă. Pentru aceste documente va fi posibil să poată să fie depuse actele automat și online”.
Întrebat dacă permisul de port armă este așa de important, ministrul Digitizării a spus că: ”Este același principiu. Vorbim de toți polițiștii, vorbim de tot sistemul de ordine publică, siguranța, vorbim de milioane de oameni”.
Ministrul a mai punctat: ”Care este livrabilul final al implementării sistemelor cu cele 520 de milioane de euro? E unul foarte simplu, peste 3 milioane de oameni care vor putea, prin intermediul acestei platforne, în cel mult doi ani, să poată să acceseze toate datele prin intermediul telefonului sau al laptopului sau tablete”.
Vorbind despre stadiul actual al platformei ROId, Ivan a spus că: ”Sunt diferite stadii și proceduri. Platforma a fost lansată în versiune beta și o aducem ca să fie utilizabilă, pentru că acum are, din păcate doar două stele pe Google Play și pe AppStore”.
Oficialul a mai arătat că: ”Trebuie să trecem la stadiul în care cel puțin 5 milioane de români să aibă instalată acea aplicație. Atunci când va fi total funcțional”.
Ivan a spus că: ”Avem o veste foarte bună. Am stabilit deja cu procesatorii principali de plăți din România un parteneriat foarte clar că acea aplicație pe care o vom da în raportul logării omului cu statul român, să aibă interconectate sisteme de plăți foarte simple. La fel ca și în cazul aplicațiilor mobile bancare. Și aici vrem un protocol foarte clar și direct, atât cu băncile, cât și cu operatorii de plăți electronice, pentru a oferi acea experiență simplă în care, odată logat pe portalul statului român, automat să fie datele tale bancare setate acolo automat. De exemplu, ești în Spania, ai card pe care îți intră salariul în Spania, pe o bancă din Spania, și vrei să plătești impozitul pe teren, casă sau mașina România. Ei bine, vei putea să folosești această funcționalitate făcând o plată directă, chiar dacă nu ai un card emis de o bancă din România”.
Mai multe detalii puteți afla urmărind interviul AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.