În China, uleiul de fondue face avioanele să decoleze

Simona Haiduc |
Data publicării:
Materia primă
Materia primă

În capitala chineză a uleiului fondue, Chengdu, oaspeții restaurantelor scufundă felii de carne și legume într-un sos picant și gras, realizat din brânzeturi grase. Iar ceea ce rămâne nu se aruncă. 

În fiecare an, unitățile alimentare din Chengdu, capitala provinciei Sichuan (sud-vestul Chinei), unde fondue este o mândrie regională, produc 150.000 de tone de deșeuri din acest lichid roșu și gras.

O mană cerească pentru compania locală Jinshang, care tratează acest prețios sos. După filtrare, el este exportat înainte de a fi transformat în combustibil pentru industria aerospațială. "Motto-ul nostru este: Uleiul folosit să zboare spre cer", spune Ye Bin, șeful Jinshang. Compania sa produce anual până la 150.000 de tone de ulei de calitate industrială, pornind de la grăsimea sustrasă din acel sos fondue, dar și de la alte unități, precum brandurile de fast-food KFC.

În fiecare seară, agenții de colectare ai Jinshang iau la rând sutele de restaurante din oraș. Odată masa terminată, chelnerii strecoară pasta de consistența bulionului printr-un filtru, pentru a separa uleiul de apă. Echipați corespunzător în echipamente de protecție, agenții de colectare adună totul. „Este un super job! Ziua joci mahjong, noaptea lucrezi”, se bucură unul dintre aceşti agenţi, încărcând într-un vehicul utilitar butoanele din amestecul gros.

Totul este apoi transportat la uzina Jinshang, situată la periferia orașului Chengdu. Aici, lichidul vâscos este supus unui nou proces de rafinare pentru înlăturarea impurităților. Rezultatul este un ulei de calitate industrială, de culoare galben deschis, folosit fie pe plan local, fie este trimis diferiților clienți din Europa, dar și în SUA și Singapore. Ei sunt cei care îl transformă apoi în "combustibil sustenabil pentru aviație" (CDA).

Acest tip de combustibil ar putea juca un rol în reducerea amprentei de carbon a sectorului aviației, care a reprezentat 2% din emisiile globale de dioxid de carbon (CO2) legate de consumul de energie în 2022, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie. (AIE). Cu toate acestea, CDA-urile reprezintă mai puțin de 0,1% din combustibilul utilizat în prezent de avioane. Cauza: costurile de prelucrare și numărul mic de furnizori. Dacă producția va crește considerabil, s-ar putea obține o reducere de aproximativ 65% a emisiilor cu efect de seră, astfel încât sectorul aviaţiei să atingă zero emisii nete în 2050", potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian. (Iata).

Jinshang are acum ambiția de a-și construi propria instalație de producție CDA. China îşi dublează eforturile pentru a încerca să lupte împotriva munţilor de deşeuri alimentare generate de cei 1,4 miliarde de locuitori ai săi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9761
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.7849
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.7843
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9761 RON
USD flag1 USD = 4.7849 RON
GBP flag1 GBP = 5.9466 RON
CHF flag1 CHF = 5.2707 RON
AUD flag1 AUD = 2.9790 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3203 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4231 RON
SEK flag1 SEK = 0.4340 RON
XAU flag1 XAU = 427.4000 RON
Monede Crypto
1 BTC = 498608.35RON
1 ETH = 15521.98RON
1 LTC = 618.30RON
1 XRP = 14.73RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17013.030.05%
BET-BK3193.06-0.02%
BET-EF924.14-0.03%
BET-FI62958.960.93%
BET-NG1228.45-0.03%
BET-TR37516.560.05%
BET-TRN36466.020.05%
BET-XT1467.600.10%
BET-XT-TR3181.400.10%
BET-XT-TRN3098.890.10%
BETAeRO885.200.27%
BETPlus2513.370.03%
RTL37916.880.08%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel