În 2021, cifra de afaceri a sectorului a ajuns la 5,5 miliarde de euro. În ceea ce privește volumul vânzărilor, acest indicator a crescut anul trecut cu 1,6%, până la 326 de milioane de sticle. Aceste rezultate întorc definitiv pagina anului 2020, un an negru în care pandemia Covid-19 a redus vânzările la aproximativ 244 de milioane de sticle.
Pentru David Chatillon, președinte al ”Union des maisons de Champagne” și copreședinte al Comitetului Champagne, vinul spumant de Champagne "a însoțit în mod natural consumatorii din întreaga lume, care sunt încântați că au luat sfârșit perioadele de izolare și carantinare, redescoperind gustul pentru petreceri, ieșiri și călătorii".
Aceste performanțe "răsplătesc eforturile noastre de a ne asigura că șampania rămâne un vin de excepție", a declarat Maxime Toubart, președinte al sindicatului general al viticultorilor și copreședinte al Comitetului pentru șampanie. "Vinurile sunt din ce în ce mai vintage, pun în valoare specificul fiecărei băuturi, sunt vândute la un preț mai mare și ajung tot mai departe în lume", a observat el.
Această tendință este confirmată de casa de șampanie Vranken-Pommery, care a raportat joi o creștere de 12% a cifrei de afaceri pentru divizia sa de șampanie.
"Redresarea activității post-Covid în consumul în afara casei explică performanța bună a vânzărilor în Franța în 2022", a explicat grupul într-un comunicat. Exporturile reprezintă 67% din vânzările de șampanie, ceea ce a permis companiei să înregistreze o cifră totală de afaceri în creștere cu 11%, la nivelul unui an, până la 334,5 milioane de euro.
Pentru întregul sector, cu 187,5 milioane de sticle, exporturile au crescut cu 4,3% față de anul precedent, în timp ce vânzările în Franța au scăzut cu 138,4 milioane de sticle (-1,7% față de 2021). Ponderea exporturilor în totalul vânzărilor depășește acum 57%, față de 45% în urmă cu zece ani.
Principala piață de export rămân Statele Unite, spune Maxime Toubart, care subliniază că "piața franceză nu este extensibilă". Potrivit acestuia, încetarea exporturilor către Rusia nu a avut niciun impact, deoarece este vorba de "o piață mică, de mai puțin de două milioane de sticle". Interprofesia este, de asemenea, "prudent" optimistă în ceea ce privește anul 2023, având în vedere contextul geopolitic și economic la nivel mondial.
Citește și Miliardarul François Pinault cumpără șampania Jacquesson
Fuziunea cu Henriot a fost menită să creeze "un jucător de referință în lumea marilor vinuri", unde există o concurență acerbă între case, a declarat directorul general al Henriot, Gilles de Larouzière Henriot.
Odată cu achiziționarea șampaniei Jacquesson, Artémis Domaines deține o duzină de domenii viticole, printre care Château Latour și Clos de Tard în Burgundia, Château Grillet în Valea Rhône, Bouchard Père et Fils și Henriot în Champagne, precum și Eisele Vineyard în California și Beaux Frères în Oregon, SUA. ....
Citește și Criză de șampanie la Moet Hennessy, după o explozie a cererilor
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.