În urma unei investigaţii desfăşurate pe parcursul a trei ani, Comisia Europeană a descoperit că AB InBev a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa berii din Belgia restricţionând importurile mai ieftine ale sortimentului său Jupiler din Olanda.
"Consumatorii din Belgia au plătit mai mult pentru berea lor favorită din cauza strategiei deliberate a AB InBev de a restricţiona vânzările transfrontaliere între Olanda şi Belgia", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Citește și: Berarii turci, în extaz după înfrângerea lui Erdogan
În februarie, AB InBev anunţase că a constituit provizioane de 230 de milioane de euro legate de această investigaţie.
Cel mai popular brand de bere din Belgia al Anheuser-Busch InBev este Jupiler, care reprezintă aproximativ 40% din totalul vânzărilor pe piaţa locală a berii. De asemenea, AB InBev vinde berea Jupiler şi în alte state membre ale UE, inclusiv Olanda şi Franţa. În Olanda, AB InBev vinde Jupiler la preţuri mai scăzute decât în Belgia, din cauza creşterii concurenţei.
Anheuser-Busch InBev, cel mai mare producător de bere din lume, este prezent şi pe piaţa din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.