Toyota a decis să oprească proucția din China dar și alte companii și-au suspendat operațiunile sau i-au rugat pe angajați să lucreze de acasă în timp ce coronavirusul 2019-nCoV se extinde și a ucis deja mai mult de 130 de persoane și amenință să afecteeze o piață importantă, relatează Bloomberg.
Wuhan, care este locul de unde a pornit epidemia și unde au fost infectați deja 6.000 de persoane, este un nod important de producție, livrare și de afaceri, de pildă Apple Inc. lucrează cu furnizori din Wuhan.
Pe măsură ce virusul s-a împrăștiat în China cât și dincolo de granițele țării, în ciuda restricților de călătorie pentru a limita numărul îmbolnăvirilor, liniile aeriene și-au suspendat zborurile iar McDonald's Corp. și KFC și-au închis restaurantele.
Virusul mortal. Cursă contracronometru pentru crearea unui vaccin
Volkswagen AG, asigurătorul canadian Sun Life Inc. cât și bănci de la Credit Suisse Group până la Morgan Stanley le-au spus angajaților să lucreze de acasă.
Și Cargill Inc., cea mai mare companie americană de tranzacționare a bunurilor agricole, și-a anunțat angajații că vor lucra de acasă în perioada 3-8 februarie.
LVMH, cea mai mare companie de produse de lux, spune că se așteaptă ca criza deja să se fi instalat. Președintele LVMH, Bernard Arnault, a spus că informațiile primite de la consultanții săi spun că vârful crizei va fi atins în următoarele săptămâni și că va dura aproximativ până la sfârșitul lunii martie, însă a mai atras atenția că previziunea ar putea totuși să nu fie exactă.
Acestea sunt numai o parte din companiile care depind de piața din China, atât ca producție cât și ca desfacere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.