Conform acestor date, China a fost principala ţară de origine a articolelor de îmbrăcăminte importante din afara spaţiului comunitar (27 miliarde dolari sau 32% din totalul importurilor din afara spaţiului comunitar), urmată de Bangladesh (16 miliarde euro sau 19%), Turcia (10 miliarde euro sau 12%), India (5 miliarde euro sau 6%), Cambodgia (4 miliarde euro sau 5%), Vietnam (peste 3 miliarde euro sau 4%), Moroc şi Pakistan (ambele cu 3 miliarde euro sau 3%).
În rândul statelor membre, Germania a fost în 2018 cel mai mare importator de articole de îmbrăcăminte, cu o valoare a importurilor de 17 miliarde euro sau 20% din importurile statelor membre din afara spaţiului comunitar, urmată de Marea Britanie (peste 12 miliarde euro sau 15%), Spania (12 miliarde euro sau 14%), Franţa (10 miliarde euro sau 12%), Olanda (10 miliarde euro sau 11%) şi Italia (8 miliarde euro sau 9%).
Citește și: Rușii vor să spele rufe în spațiu
În paralel, anul trecut statele membre UE au exportat articole de îmbrăcăminte în valoare de 116 miliarde de dolari, dintre care peste trei sferturi (77% sau 89 miliarde dolari) au mers spre alte state membre UE. În rândul statelor membre, Italia a fost cel mai mare exportator de articole de îmbrăcăminte, cu exporturi în valoare de 9 miliarde euro sau 36% din totalul exporturilor în afara spaţiului comunitar, urmată de Germania şi Spania (ambele cu exporturi în valoare de 5 miliarde euro sau 17%), Franţa ( 3 miliarde euro sau 12%) şi Marea Britanie (un miliard de euro sau 5%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.