Compania a lansat, cu titlul experimental, o platformă dedicată produselor second-hand... provenite exclusiv de la brandul său. Conceptul este, deocamdată, oferit în doar două orașe: Oslo (Norvegia) și Madrid (Spania). Iată cum funcționează și de ce are un viitor strălucit în față...
Cum funcționează Ikea Preowned?
Numele platformei dă tonul, „pre-owned”, adică „second hand”. Acolo vânzătorii se întâlnesc cu potențiali cumpărători; pana acum nimic revolutionar. Specificul: toate produsele oferite sunt ștampilate Ikea, iar marca le garantează starea obiectelor, fiecare dintre ele fiind verificată. În plus, comercianții răspund de publicarea descrierilor și a fotografiilor, dar produsul vândut beneficiază de informații suplimentare generate de Ikea, prin intermediul inteligenței artificiale. În fine, dacă tranzacția se face direct între vizitatorii site-ului, vânzătorul are posibilitatea de a fi plătit cu un voucher Ikea, iar în acest caz, acesta primește un bonus majorând valoarea achiziției cu 15%.
„Second hand”, o piață care câștigă teren
Thredup, specialistul american în second-hand, a estimat în raportul său din 2023 veniturile totale realizate pe această piața din întreaga lume la 110 miliarde de dolari. Prognozele sunt foarte optimiste, întrucât anunță că această sumă ar trebui să ajungă la 350 de miliarde de dolari până în 2027. Această evoluție a tiparelor de consum este un semn al vremurilor... Atestă aspirațiile unei populații tot mai numeroase de a consuma rațional, făcând, astfel, economia circulară să funcționeze. Piața platformelor specializate în acest tip de comerț merge foarte bine...
Adevinta, compania-mamă a Leboncoin, a anunțat în 2020 achiziția Ebay pentru o sumă de 9,2 miliarde de dolari. Sectorul de mobilă nu este imun la tendință: conform IPEA (Institutul pentru Studii de Prospectivă și Mobilier) piața second-hand reprezintă deja 10% din bunurile noi. În acest context, în loc să lase pe seama marilor nume de pe piață să revândă produsele sale second-hand, Ikéa și-a creat, în 2014, serviciul „Second Life”. Zone specifice amenajate în magazine oferă modele de expunere, produse deteriorate, produse de sfârșit de serie și mobilier revândut de clienți. Platforma Ikea Preowned este un pas suplimentar pentru brand în această dinamică „la mâna a doua”.
Crearea traficului în magazine rămâne esențială...
Internetul a devenit esențial, desigur, dar suedezul continuă să sporească inițiativele de creștere a traficului în magazinele sale. Ultimul: „IKEA Pyjama Day”, operațiune care a permis, pe 21 august, clienților a 36 de magazine franceze să beneficieze de un mic dejun gratuit. Membrii programului Ikea Family care s-au prezentat îmbrăcați în pijamale sau halat de baie au fost recompensați și cu un voucher de 25 de euro care să fie folosit în aceeași zi pentru o achiziție minimă de 75 de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.