Ikea, cel mai mare retailer mondial de mobilier şi decoraţiuni, vrea să semneze parteneriate strategice cu firme din Rusia, pentru a-şi extinde afacerile locale online, a anunţat miercuri Pontus Erntell, şeful subsidiarei ruse a Ikea, transmite Reuters.
Ikea deţine 14 magazine în 11 oraşe din Rusia. Anul trecut, compania suedeză a încercat să-şi convingă clienţii să cumpere online, iar acest segment reprezintă acum 8% din cifra sa de afaceri din Rusia.
Retailerul intenţionează să deschidă anul acesta peste 100 de centre de ridicare a comenzilor în Rusia şi vrea să încheie parteneriate cu firme ruseşti, le-a declarat Erntell jurnaliştilor, fără alte detalii.
Vânzările Ikea au crescut pe plan global cu 4,5%
Acesta a adăugat că Ikea încă este interesată de inaugurarea unor magazine mari în Rusia deşi nu are planuri concrete în acest sens, dar ia în considerare şi un format mai mic.
În anul fiscal care s-a încheiat la 31 august vânzările Ikea în Rusia au urcat cu 2%, în timp ce numărul clienţilor care au făcut comenzi online a crescut cu 12%. În monedă locală, vânzările Ikea au crescut pe plan global cu 4,5%, la 28,8 miliarde de euro (44,6 miliarde de dolari).
Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group. Acesta deţine 367 de magazine în 30 de ţări.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.