În primele şase luni ale acestui an, grupul Renault a vândut puţin peste un milion de vehicule (1.000.199 unităţi), cu 29,7% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut. Însă proprietarul Dacia a precizat că, dacă sunt excluse din calcul activităţile Avtovaz şi Renault Russia, numărul vehiculelor vândute a scăzut doar cu 12% în ritm anual.
În ceea ce priveşte marca Dacia, aceasta a înregistrat o creştere de 5,9% a înmatriculărilor în prima jumătate a acestui an, până la 277.885 de autoturisme şi utilitare. Potrivit Renault, succesul mărcii Dacia se datorează în special modelului Dacia Sandero, cel mai bine vândut model către clienţii privaţi din Europa pentru al cincilea an la rând, şi modelului Duster, cel mai bine vândut SUV către clienţii privaţi din Europa începând din 2018.
Grupul francez a mai informat că modelul Dacia Spring continuă să joace un rol de lider pe piaţa vehiculelor complet electrice cu peste 5.000 de comenzi plasate, în medie, în fiecare lună din primul semestru al acestui an în timp ce pentru modelul Dacia J au fost făcute peste 50.000 de comenzi până la finele lunii iunie.
Grupul Renault este în mijlocul unui plan multianual de relansare a operaţiunilor pentru a deveni competitiv şi a face tranziţia la vehiculele electrice. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Volkswagen a anunţat joi că împreună cu partenerii săi va investi peste 20 miliarde de euro pentru a produce celule de baterii, ceea ce va duce la crearea a 20.000 de locuri de muncă, transmite Reuters.
Volkswagen vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu şi în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehiculele electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Împreună, cele şase uzine de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030. De asemenea, două facilităţi pentru a produce celule de baterii vor fi construite în America de Nord.
Subsidiara The PowerCo va gestiona producţia globală de baterii a VW şi cercetările, de la obţinerea materiilor prime la reciclare, şi proiecte care includ sisteme de stocare a energiei, a anunţat VW la ceremonia care a marcat debutul construcţiei primei sale fabrici de celule de baterii din Europa, în oraşul german Salzgitter. Subsidiara The PowerCo ar urma să genereze vânzări anuale de peste 20 miliarde de euro până în 2030.
"Astăzi este o zi bună pentru industria auto din Germania", a declarat cancelarul Olaf Scholz.
La ceremonie, Volkswagen a prezentat celula de baterii standardizată pe care o anunţase în 2021 şi care va fi folosită pentru aproape 80% din modelele grupului german.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.