"Operatorii aerieni au nevoie de numerar din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19) şi caută să încurajeze pasagerii să zboare, oferindu-le preţuri scăzute ale biletelor. Dificultatea o reprezintă majorarea costurilor, din cauza restricţiilor în vigoare", a declarat economistul şef al IATA, Brian Pearce, care se aşteaptă la o perioadă dificilă pentru industria aviaţiei.
În Europa, companiile aeriene low-cost, inclusiv Wizz Air şi Ryanair, au anunţat că se aşteaptă să câştige clienţi de la operatorii de linie în urma preţurilor mai scăzute.
Toate companiile aeriene din Armenia nu pot zbura în UE
Pieţele asiatice, afectate de pandemie, încep să-şi revină, traficul intern în China, Coreea de Sud şi Vietnam înregistrând creşteri de 25%, apreciază IATA.
Recent, IATA a făcut un apel către guverne să ofere urgent lichiditate companiilor aeriene pentru a le ajuta să traverseze criza actuală, avertizând că mulţi operatori vor da faliment în câteva săptămâni dacă nu primesc ajutor.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.