1. Marea Britanie: Agenție matrimonială specială
În loc să își pună în legătură pur și simplu clienții și apoi să se spele pe mâini, agenția Spice le oferă acestora întâlniri deosebite, organizate în jurul unui eveniment distractiv: carting în sală, o petrecere pe malul mării, practicarea unor sporturi la modă. Peste 10.000 de spiceri, așa sunt numiți cei înscriși în baza de date a agenției, se informează lunar despre planul manifestărilor și se grăbesc să participe. Și chiar dacă relația dorită nu se înfiripă, măcar au siguranța că se vor distra pe cinste. Nouă parteneri în sistem de franciză au cumpărat conceptul până în prezent. În primul an al afacerii, conform datelor furnizate de directorul Dave Smith, cifra de afaceri atinge 80.000 de lire, din care aproximativ 15 % este câștig brut.
Start-upul Peloton, ambiții uriașe. Vezi cum vrea să atingă 8 miliarde
2. S.U.A.: Restaurant pentru câini
În restaurantul Boggy și Mays, clienții sunt încurajați să vină cu câinii lor. Pentru aceștia există și o carte de menu-uri. Mâncarea este servită într-un vas elegant din inox.
3. S.U.A.: Magazin muzeu
Compania Museum oferă în cele 86 de magazine ale sale o gamă de produse care au legătură cu exponatele din marile muzee ale lumii. La loc de cinste sunt reproducerile după tablouri celebre, dar și replici gonflabile ale unor personaje din aceste tablouri, precum și tot felul de mărunțișuri, cum ar fi chipiuri ale paznicilor, înscripționate cu Metropolitan Museum. Muzeele care colaborează cu Museum Company profită, deoarece își măresc încasările atât prin vânzarea reproducerilor și a suvenirurilor, cât și din taxe de licență. Amplasamentele preferate ale acestor magazine sunt centrele comerciale, zonele turistice și aeroporturile.
4. S.U.A.: Atelier pentru confecționat ursuleți din pluș
În workshop-ul "Confecționați un urs" din St. Louis, clientul alege unul dintre cele 10 modele diferite de ursuleți, mai bine spus "o piele" de ursuleț pe care o umple singur cu vată de poliester. Apoi optează pentru o variantă de îmbrăcăminte, paleta de costume cuprinde rochițe de balerină, costum de doctor, skater etc. Cel mai ieftin ursuleț costă 10 dolari, cel mai scump ajunge la 35 de dolari. Ursuleții sunt cei mai căutați, dar oferim și vaci, porci și cățeluși, spune patroana Maxine Clark. Clienții nu cumpără pur și simplu un animal din pluș - confecționarea propriu-zisă este de fapt lucrul care îi atrage."
5. Franța: Coșul cu rețete
Un ajutor generos la preparea mâncărurilor: un coș cu toate ingredientele necesare, împreună cu rețeta detaliată. Acest serviciu este oferit de francezul Yann Dubourg, prin firma sa, Panier recette. Celor care comandă până în ora 11.00 coșul le este livrat acasă, în cursul după-amiezei.
6. S.U.A.: Curățarea jucăriilor pentru copii
Americanca Laurie Burano câștigă bani frumoși cu jucăriile murdare ale altora: la prețul de 100-150 de dolari/luna, ea și angajații săi preiau jucăriile din grădinițe, cabinete medicale și restaurante și le curăța. Sunt aproximativ 100 clienți permanenți care aduc firmei o cifră de afaceri de 200.000 dolari pe an.
7. S.U.A.: Prieteni vechi
Agenția californiana Old Friends s-a specializat în regăsirea prietenilor pe care clienții nu mai știu de unde să îi ia. Pentru a afla adresele actuale ale unor astfel de prieteni, proprietarul agenției, Dennis Carter, se documentează în registre cu certificate de naștere, de căsătorie, liste ale asigurărilor sociale și diverse baze de date. Și operațiunile sunt încununate de succes: în 70 la sută din toate cazurile de care se ocupă el gasește persoana căutată. Desigur că adresele celor care nu vor să fie găsiți nu sunt făcute cunoscute clienților.
8. S.U.A.: Serviciu ambulant de vopsitorie pentru autovehicule
Este enervant să aduci autovehiculul într-un atelier pentru o mică zgârietură, deoarece costă mult timp și bani. Sistemul american de franciză The Paint Bull oferă o alternativă rapidă, la un preț atractiv: reparații la fața locului pentru mici stricăciuni ale vopselei. În parcări obișnuite sau în parcări supraetajate, chiar și în garajul clienților, angajații Paint Bull stabilesc codul de culoare al automobilului și îndreaptă stricăciunea cu pensula sau cu pulverizatorul. Într-o oră zgârietura ține de domeniul trecutului.
9. Austria: Reclamă în școli
Publicitate în clasele de curs, o utopie? Nu și în Austria. Agenția Schulwerbung a fraților Julian si Markus Breitenecker a folosit această șansă și pune la dispoziția clienților, contra cost, suporturi publicitare, cum ar fi display-uri pentru afișe în școli, universități și săli de sport. Afacerea este avantajoasă având în vedere că s-au încheiat deja contracte cu 150 de școli.
10. S.U.A.: Inspecții de case
Printre afacerile în franciză care se dezvoltă cel mai rapid se numără și serviciile pentru inspecția caselor. Inspectorii de case își sfătuiesc clienții într-un mod competent și neutru la alegerea imobilului și le indică eventualele puncte slabe, cum ar fi porțiuni umede, probleme la instalații etc. Afacerea este rentabilă, ora fiind tarifată la 70 dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.