Un vis pentru unii, un coșmar pentru alții, „Icon of the Seas” a devenit realitate. Cea mai mare navă de croazieră din lume a ridicat ancora din Miami și a pornit în prima lui călătorie. Un adevărat tămân al distracției, pachebotul, lung 365 de metri și cântărind 250.000 de tone, se îndreaptă spre Caraibe.
La bord sunt 2.350 de membri ai echipajului și 7.600 de pasageri, care se vor putea bucura de „cel mai mare parc acvatic de pe mare”, așa cum îi place să-l numească proprietarul, Royal Caribbean Cruise Line.
La 50 de metri deasupra oceanului, cei care doresc vor putea chiar patina, după ce s-au bălăcit în cele șapte piscine, s-au relaxat într-una dintre cele nouă căzi cu hidromasaj, au gustat bucatele oferite în cele 40 de restaurante ale navei. Pe „Icon of the Seas” nu te poți plictisi, asigură patronii. Pentru că firește, pachebotul este dotat inclusiv cu mai multe săli spectacole. Construită în Finlanda de compania Meyer Turku, pachebotul a costat puțin sub 2 miliarde de dolari.
Un bestseller la 79.000 dolari
Este de la sine înțeles că și prețurile sunt pe măsura serviciilor oferite. Chiar dacă sunt în scădere, oricum sunt formate din cinci cifre, cu bătaie spre șase.
Ultimate family townhouse, o suită triplex cu sală de cinema și tobogan integrat, este unul dintre cele mai bine vândute. Pentru tot anul 2024, are deja un grad de ocupare de 92%, cu un preț mediu de 79.000 USD pe săptămână. De fapt, mai mult de 80% din totalul biletelor au fost vândute pentru următoarele douăsprezece luni.
Deși itinerariile oferite sunt variate, ele nu reprezintă principalul punct de vânzare. Pentru că „Icon of the Seas” este o destinație în sine. Totul este făcut pentru a se asigura că pasagerii săi se simt bine.
GNL și tratarea deșeurilor
Grupul Royal Carribean evidențiază progresele înregistrate pe linie de mediu. „‘Icon of the Seas’ a fost conceput cu dorința de a accelera inovația în trei domenii cheie ale dezvoltării durabile: energie, tratarea apei și managementul deșeurilor”, subliniază Ben Bouldin, vicepreședintele companiei.
Concret, este primul pachebot al companiei alimentat cu gaz natural lichefiat (GNL), datorită a două rezervoare cu o greutate de peste 300 de tone. Căldura de la motoare va fi folosită și pentru a produce energie electrică sau apă potabilă, spune managerul.
Apele uzate vor fi tratate la bord, folosind un purificator. Și unele deșeuri vor fi „convertite în energie folosind un sistem MAPs (pentru piroliză asistată de microunde)”, un tratament termic fără oxigen.
Aceste progrese tehnologice fac parte din procesul lent de decarbonizare a sectorului de croazieră, care urmărește atingerea neutralității carbonului în 2050.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.