Nu de puține ori se întâmplă ca un electrocasnic aflat încă în garanție să se defecteze, reparația acestuia căzând în sarcina celui care comercializează respectivul aparat.
La Senat a fost depusă o nouă inițiativă legislativă care prevede obligativitatea asigurării unui obiect cu aceiași paramentri în perioada în care se efectuează reparațiile obiectului aflat în garanție.
“Pentru produsele de folosință îndelungată defectate în termenul de garanție legală, pentru care unitatea de service a constatat că pot fi reparate, vânzătorul are obligația de a pune la dispoziția consumatorului, în mod gratuit, pe perioada aducerii produsului în stare de utilizare normală, un produs cu caracteristici similare”, se spune în noua inițiativă legislativă.
Citește și: ”Rabla pentru electrocasnice” se extinde. Un nou produs inclus în program
“Durata reparațiilor poate varia între 10-15 zile în orașele mari și poate ajunge la peste 30 de zile pentru consumatorii din mediul rural, în special ca urmare a distanțelor mari față de unitățile de service autorizate și acceptate de vânzători”, se spune în motivarea noii prevederi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.