Visul unui hyperloop se îndepărtează: Hyperloop One, cunoscut anterior ca Virgin Hyperloop One, se închide. Managementul Hyperloop a anunțat că toate contractele angajaților se vor încheia pe 31 decembrie 2023, punând astfel capăt celor aproape 10 ani de experimente.
Hyperloop, un proiect de transport futurist și revoluționar, urma să facă posibil transportul de pasageri și mărfuri în capsule lansate cu viteză foarte mare prin tuburi de joasă presiune folosind propulsie prin câmp magnetic. Ideea, formulată în 2013 de Elon Musk, a entuziasmat lumea, iar multe companii au îmbrățișat-o, cu scopul de a construi hyperloop-uri viabile. Odată cu sfârșitul Hyperloop One, un astfel de plan pare acum dificil de realizat.
Dificultățile Hyperloop One
Hyperloop One, creat în 2014, a reușit să strângă 450 de milioane de dolari pentru diferitele sale proiecte hyperloop – inclusiv o rută pentru transportul de mărfuri care ar fi conectat China de Europa într-o singură zi. Dar compania a întâmpinat multe dificultăți de-a lungul anilor. Testele nu au reușit niciodată să atingă viteza așteptată, cu un maxim de doar 160 km/h, față de cei 1200 km/h anunțați.
Pe lângă eșecul tehnologic, compania s-a confruntat și cu alte neplăceri. Unul dintre co-fondatori, Brogan BamBrogan, ar fi găsit într-o zi o frânghie în formă de laț pe scaunul său de birou, iar celălalt fondator, Shervin Pishevar, este acuzat de hărțuire sexuală. În cele din urmă, un fost director al Hyperloop One, Ziyavudin Magomedov, a fost arestat la Moscova după ce a fost acuzat de delapidare, amintește Bloomberg.
Virgin, care a investit masiv în companie, s-a despărțit de Hyperloop în februarie 2022 - compania tocmai anunțase că se va concentra pe transportul de marfă, nu de pasageri. Retragerea Virgin a fost, fără îndoială, lovitura fatală pentru Hyperloop One, care nu reușise niciodată să semneze niciun contract, potrivit Bloomberg. Lichidarea activelor companiei este în curs.
Nu este, totuși, sfârșitul total
O parte din Hyperloop ar trebui totuși să supraviețuiască. DP World, un operator portuar deținut de guvernul Dubai, deține în continuare majoritatea acțiunilor companiei și, prin urmare, va primi drepturi de proprietate intelectuală, în special în ceea ce privește dezvoltarea acestora.
Hyperloop One a fost cea mai avansată și mai mediatizată companie din sectorul hyperloop, dar falimentul acesteia nu înseamnă abandonarea totală a proiectului. „Mai multe companii specializate în hyperloop se află în diferite etape de construire a prototipurilor, inclusiv Hardt Hyperloop, Hyperloop Transportation Technologies și Swisspod Technologies”, își amintește Bloomberg.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.