Un schimb de replici acide între cei doi mari producători chinezi de vehicule electrice din ultimele zile evidențiază tensiunile din piața internă, pe măsură ce se intensifică războiul prețurilor în industrie.
Totul a început sâmbătă, când Yu Chengdong, președintele unității de automobile inteligente a Huawei, a spus că rivalul BYD este în cursă datorită prețurilor scăzute și nu datorită calității mașinilor sale.
„În prezent, BYD este ... numărul unu în cursa șobolanilor, deoarece are costuri extrem de scăzute”, a declarat el la un forum public din Shenzhen.
BYD, un producător auto pe care Elon Musk îl sfida în trecut, a depășit la sfârșitul anului trecut Tesla (TSLA), ca cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume. Ulterior, Tesla și-a recâștigat poziția în primul trimestru al acestui an, dar cursa este foarte strânsă.
"Nu ne pricepem să concurăm cu prețuri foarte scăzute. Mai degrabă, ne pricepem să concurăm cu valoarea, inteligența, luxul, confortul, siguranța, calitatea ridicată, experiența excelentă și confortabilă a utilizatorului", a adăugat Yu.
Comentariile lui directorului auto Huawei despre BYD au devenit virale pe rețelele de socializare din China și au provocat o replică tăioasă din partea gigantului mașinilor electrice.
Un reprezentant al BYD a spus în replica sa pentru Huawei că, această declarație este, mai de grabă, o tehnică de marketing.
"Personal, am un mare respect pentru Huawei. Dar consider că pe măsură ce domnul Yu face comparații, fie la conferințe de presă, fie la forumuri publice, tot mai mulți oameni îl vor aprecia, iar brandul Huawei ar avea de câștigat", a declarat joi Li Yunfei, director general de branding și relații publice la BYD, într-o postare video pe Weibo.
Li a precizat că Huawei încearcă, de asemenea, să „concureze cu prețuri mici”, fiindcă compania a făcut reduceri semnificative de prețuri în ultimul an.
„Invităm alte mărci să își prezinte mașinile la standul nostru și să concureze cu ale noastre pe aceeași scenă”, a adăugat el.
În ultimele luni, războiul prețurilor s-a intensificat în industria auto internă din China, producătorii luptând pentru a atrage atenția consumatorilor cu reduceri mari sau cu modele mai noi și mai ieftine.
Industria a suferit o lovitură în luna mai, când președintele SUA, Joe Biden, a majorat la 100% tarifele pentru vehiculele electrice din China, închizând una dintre cele mai mari piețe de autoturisme din lume. De asemenea, se confruntă cu potențiale taxe suplimentare de import din partea Uniunii Europene chiar de săptămâna viitoare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.