"În martie anul acesta am demarat discuţii cu ANRE. Vom genera o factură la nivel naţional, mult simplificată, pentru ca oricine să o poată citi - consum, suma de plată. Ne-am gândit la consumatorii din mediul rural şi preorăşenesc să o poată citi.(...) Luăm în calcul elaborarea unui contract de furnizare (...) Avem un amendament depus în Parlament la OUG 130/2022 pentru ca facturile să fie mult simplificate pentru a fi uşor parcurse şi înţelese de consumatori. (...) ANPC nu poate suspenda activitatea unui furnizor de energie electrică. (...) Sper să avem o factură unică la nivel naţional, uşor de citit. Sperăm să treacă de voinţa parlamentară acest amendament", a afirmat Constantinescu, miercuri, la Senat, la dezbaterea AUR pe tema energiei, organizată de Comisia pentru cercetarea abuzurilor din Senat.
Preşedintele ANPC şi-a exprimat convingerea că şi contractele de furnizare a energiei "vor trebui reevaluate la un moment dat".
Dintre abaterile constatate şi sancţionate de ANPC în domeniul energiei, Constantinescu a enumerat: citirea eronată de către operatorii de distribuţie a aparatului de măsură, emiterea de facturi cu index citit deşi era doar estimat, facturarea greşită ca urmare a introducerii unor date greşite.
Horia Constantinescu (ANPC): Este nevoie de educaţie financiară
Este nevoie de educaţie financiară şi aceasta trebuie să devină obligatorie, a declarat, marţi, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, precizând că aceasta ar trebui condusă către zona consumatorului mediu informat.
"Da, este nevoie de educaţie financiară şi aceasta trebuie să devină obligatorie. Am avut o discuţie la nivelul săptămânii trecute invitat fiind la Guvernul României pentru a discuta cu un reprezentant al sistemului bancar. Da, este nevoie de educaţie financiară obligatorie şi trebuie să luăm în calcul că cei mici se familiarizează cu tot ceea ce înseamnă financiar de la momentul la care aleg să-şi cumpere sau nu ceva, de la momentul la care aleg să facă sau nu economii în puşculiţa proprie. Vă spune tatăl unui băieţel de 9 ani. Ştiu mult mai multe despre bani decât ne imaginăm noi. Şi da, au nevoie să înţeleagă de ce trebuie, nu cum să procedeze după ce au luat un credit, să răspundă întrebărilor mult mai simple: îmi trebuie sau nu un credit? La ce voi folosi sau nu banii pentru a mă împovăra cu o situaţie care iată este nevoită să răspundă unor exigenţe de schimb valutar, de dobânzi variabile şi toate lucrurile interesante pe care le-aţi spus aici. Abia după aceea să ne dăm seama cui ne adresăm. Şi spun acest cui pentru că un consumator mediu informat nu are bagajul de cunoştinţe pe care probabil unii dintre noi, cu un alt bagaj de cunoştinţe decât al celui mediu informat, îl estimăm şi-l evaluăm. De ce spun acest lucru? Pentru că atunci trebuie să conducem educaţia financiară către zona acestui tip de consumator mediu informat", a declarat Horia Constantinescu, la conferinţa cu tema "Educaţia financiară şi sistemul bancar", organizată de Banca Naţională a României şi Bancherul.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.