Această operațiune comercială îndrăzneață nu este inițiativa unei agenții de turism, ea fiind lansată chiar de autorităților chineze din Hong Kong. Pentru a-și relansa activitatea turistică ele au decis să ofere 500.000 de bilete de avion turiștilor care doresc să petreacă o vacanță pe insulă, un demers care este parte a unei campanii publicitare globale intitulate "Hello Hong Kong".
Adresându-se mediului de afaceri și responsabililor din turism, șeful executivului din Hong Kong, John Lee, a declarat că operațiunea a fost concepută pentru a prezenta vizitatorilor "entuziasmul" orașului, promițând că nu va exista "nicio izolare, carantină sau restricții" legate de COVID.
260 de milioane de euro
Costul acestei ofensive comerciale se ridică la aproximativ 260 de milioane de euro. Distribuirea biletelor va începe în luna martie prin intermediul companiilor aeriene partenere, precum Cathay Pacific Airways, Hong Kong Express și Hong Kong Airlines.
Potrivit cotidianului South China Morning Post, aceste bilete vor putea fi oferite inclusiv de agenții de turism. Din punct de vedere logistic, operațiunea va fi supervizată de Autoritatea aeroportuară din Hong Kong. Turiștii țintă sunt în principal din Asia (inclusiv China continentală), dar și din Europa și Statele Unite. Localnicii vor beneficia și ei de o cotă de 80.000 de bilete care vor fi câștigate până în vară pentru călătorii în străinătate.
Recesiune economică
Începând din 2019, industria turismului din Hong Kong a fost devastată de pandemia de COVID-19 și de restricțiile sanitare stricte luate de administrația chineză, inclusiv politica "zero Covid" ridicată. Închiderea spațiului aerian rusesc din cauza războiului din Ucraina nu a ajutat, obligând multe companii aeriene să întrerupă zborurile către Hong Kong.
Potrivit consiliului local de turism, insula a primit aproximativ 605.000 de vizitatori anul trecut, față de 56 de milioane în 2019. Regiunea a înregistrat o scădere a economiei cu 3,5% în 2022, iar o analiză realizată de Natixis estimează că pierderea de creștere datorată pandemiei se ridică la 27 de miliarde de dolari. Peste 130 de companii internaționale și-au închis birourile din Hong Kong în ultimii trei ani, iar 140.000 de persoane au părăsit forța de muncă, potrivit datelor oficiale locale.
O operațiune politică
Dacă această operațiune este în primul rând economică, trebuie remarcat faptul că ea vizează și refacerea imaginii politice a Hong Kong-ului. În 2019, demonstrațiile pro-democrație au fost reprimate sever de guvernul chinez.
John Lee, fostul șef al securității din Hong Kong, este acum subiectul unor sancțiuni americane pentru rolul său în suprimarea acestor mișcări sociale. Acest lucru pune o umbră pe declarația pe care a făcut-o astăzi la lansare: "Vreau să transmit personal mesajele promoționale despre performanțele noastre ca cea mai liberă economie din lume și ca centru financiar internațional al Chinei.
Citește și De la Titanic, la Game of Thrones: O nouă poveste a Irlandei de Nord
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.