Honda şi Nissan, revizuire de strategie. Planurile lor, date peste cap

Mara Ivan |
Data publicării:
Un detaliu care dă de furcă tuturor producătorilor auto
Un detaliu care dă de furcă tuturor producătorilor auto

Producătorii auto niponi Nissan Motor şi Honda Motor vor vinde combinat cu 250.000 mai puţine maşini în actualul an financiar, din cauza lipsei de semiconductori pe plan mondial, care afectează semnificativ producţia, transmit DPA şi Reuters.

Şi alţi producătorii auto din întreaga lume, printre care Ford, Renault, General Motors, Subaru Corp, Toyota Motor Corp, Volkswagen şi Fiat Chrysler, închid liniile de asamblare pe fondul lipsei de cipuri pentru industria auto. Acestea sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii, precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.

Honda şi-a redus marţi ţinta de vânzări cu 100.000 de vehicule, sau 2,2%, la 4,5 milioane de unităţi, în timp ce Nissan şi-a redus ţinta de vânzări cu 150.000 de vehicule, sau 3,6%, la 4,015 milioane de unităţi, după ce lipsa de cipuri a forţat ambele companii să-şi reducă producţia.

"Modelele populare, care se vând bine, sunt cel mai sever afectate de lipsa de semiconductori. Trebuie să ne ajustăm planurile de producţie", a afirmat directorul operaţional al Honda, Seiji Kuraishi. Acesta a apreciat că deficitul s-ar putea atenua în primul semestru din 2021. Nissan a anunţat că reduce producţia celui mai bine vândut model compact, Note, dezvoltat cu o nouă tehnologie pentru vehiculele hibride la fabrica sa din Oppama, Japonia. De asemenea, compania va face ajustări ale producţiei la operaţiunile sale din America de Nord.

"Încercăm să atenuăm impactul lipsei de semiconductori şi facem tot posibilul pentru a minimaliza impactul negativ", a afirmat directorul general al Nissan, Makoto Uchida. Nissan a raportat marţi o creştere a profitului operaţional de 19,3% în trimestrul patru din 2020, la 27,1 miliarde de yeni (258,9 milioane de dolari), în urma majorării vânzărilor în China şi a reducerii costurilor.

Totuşi, Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a înregistrat pierderi nete de 37,8 miliarde de yeni în ultimul trimestru din 2020, în timp ce vânzările pe plan global au scăzut cu 11%, la 2.200 de miliarde de yeni.

Numărul vehiculelor vândute pe plan global a scăzut cu 9,5% în trimestrul patru din 2020, la 1,08 milioane de unităţi, în timp ce numărul maşinilor livrate în China a urcat cu 4,3%, la 389.000 de unităţi. Al treilea producător auto nipon a revizuit prognoza privind pierderile operaţionale din actualul an financiar la 205 miliarde de yeni, faţă de estimarea anterioară de 340 miliarde de yeni, în timp ce analiştii se aşteaptă la 230,1 miliarde de yeni, pe fondul restructurării drastice a afacerilor.

În exerciţiul fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 671,22 miliarde yeni (6,27 miliarde de dolari), acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulţi ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea grupului auto nipon, la care s-a adăugat şi pandemia de coronavirus care şi-a pus amprenta pe vânzările globale de autovehicule.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471579.63RON
1 ETH = 15822.22RON
1 LTC = 435.41RON
1 XRP = 7.02RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel